تجربیات نوروز را در طرح تابستانه امسال به اجرا می گذاریم

به گزارش ایرنا، سردار ‘اسکندر مومنی’ شامگاه دوشنبه در گفت وگوی ویژه شبکه دو سیما اظهار داشت: نوروز امسال احساس می شد که مردم در ارامش به رانندگی مشغول هستند و این امر در سایه تلاش و هماهنگی نیروی انتظامی، راهداری، اورژانس، امداد خودرو، هلال احمر و سایر بخش محقق شد.

وی با اشاره به اینکه همکاری خوب مردم نیز یکی از دلایل مهم این ارامش بود، گفت: اطلاع رسانی خوب رسانه ها از وضعیت جاده ای و آب و هوایی نیز به این ارامش کمک کرد.

سردار مومنی افزود: این مثلث به خوبی شکل گرفت تاحجم تلفات در تصادفات را بسیار کاهش بدهد که نتیجه آن کاهش ۱۶ درصدی تلفات درنوروز امسال بود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور ابراز امیدواری کرد تابستان امسال با رعایت همه مردم در طرح تابستانه ، تلفات به حداقل برسد.

سردار مومنی با اشاره به اینکه در سال ۸۵ به ازاء هر ده هزار وسیله نقلیه ۵/۱۹ نفر کشته شده اند، گفت: در تدابیری که به کار گرفته شده است، تلفات در سال ۹۰ به ۱/۸ نفر کشته کاهش یافت، که این رقم به میانگین تلفات در دنیا رسیده که تلاش می شود این میزان به صفر برسد.

وی با هشدار به رانندگان خاطی ۸ تخلف مهم که توقف خودرو در پارکینگ و دیگر جرایم برای رانندگان را به همراه خواهد داشت، افزود: سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، حرکت دنده عقب در بزرگراه، عدم استفاده از کمربند و کلاه ایمنی، صحبت با تلفن همراه، عدم رعایت مقررات مربوط به گذرگاه عابر پیاده وپارک دوبله از جمله تخلفاتی است که برخورد با آن بصورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد.

سردار مومنی گفت: ما با افتخار می گوییم مماشات نمی کنیم ، ما قانون را اجرا می کنیم و نه فرا تر از آن، تولید کنندگان باید در تولید خودرو مقررات را رعایت کنند در غیر این صورت از شماره گذاری خود داری خواهیم کرد، خودروهای وارداتی نیز باید همه مراحل را طی کنند ، ما ملزم هستیم براساس قانون و پس طی مراحل قانونی اقدام به شماره گذاری کنیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور همچنین در رابطه با راکبین موتورسیکلت گفت: در حال حاضر ساماندهی موتورسیکلت سواران را در اولویت قرار داده ایم و با چهار موضوع تخلف از جمله عدم استفاده از کلاه ایمنی، عبور از پیاده روها، رد شدن از چراغ قرمز و عبور از محدوده عبور ممنوع را بشدت برخورد خواهیم کرد.

وی با هشدار به راکبین موتورسوار گفت: همه قوانینی که با رانندگان خودرو اجرا می شود در رابطه با راکبین موتورسیکلت هم اجرا خواهد شد، از جمله نمره منفی که به خودرو داده می شود به راکب موتورسوار نیز داده خواهد شد و این جرائم همیشه همراه رانندگان و راکبین موتورسوار خواهد بود.

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۸۴۶۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.