تجزیه هنر در منشور شبکه ۴

۳۰اردیبهشت،

پخش سری جدید برنامه «منشور» پس از وقفه ای کوتاه، در فهرست پخش شبکه چهار قرار گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومیرسانه ملی؛ برنامه «منشور» در سری جدید خود در گستره ای وسیع به اطلاع رسانی برنامه هنرهای تجسمی در پایتخت و شهرهای دیگر کشور می پردازد.

به گفته مهدی ماکان، تهیه کننده برنامه «منشور» این برنامه یک گزارش فرهنگی-هنری است که تلاش دارد هنرهای تجسمی را برای مخاطبانش، تفسیر کند و با گنجاندن رویدادهای هنری در قاب تلویزیون، سبک های هنری را به مخاطبان معرفی کند.

ماکان دربارهٔ سری جدید «منشور» گفت:  اجرای برنامه را رضا چابکرو که خود از کارشناسان هنرهای تجسمی است بر عهده دارد و با برگزار کنندگان و هنرمندان نمایشگاه ها به گفتگو می پردازد.از نظر محتوایی نیز برنامه دارای چند مشاور و کارشناس ثابت در رشته های مختلف هنری است که با توجه به موضوع نمایشگاه ها در هر برنامه به نقد و بررسی آثار می پردازند.

وی افزود: برای برنامه تیتراژجدیدی در حال آماده سازی است که بعد از طی کردن مراحل نهایی پخش می شود.

ماکان دربارهٔ تفاوت این برنامه گزارشی و پوشش دهی نمایشگاه ها با سایر برنامه های مشابه گفت: ساختار این گونه برنامه ها  گزارشی است و رسالت آن اطلاع رسانی است به هم دلیل شاید به کیفیت این گونه برنامه ها چندان توجه نشود. اما در این برنامه به واسطه گزارشهایی که از هنرهای تجسمی پخش می شود این اثار باید از لحاظ بصری خوب دیده شوند و در «منشور» تلاش می شود با تصویربرداری و نورپردازی بهتر جزئیات آثار هنری نشان داده شود.

تهیه کننده «منشور» دربارهٔ انتقاد به سری قبل برنامه که پخش گزارشها بعد از اتمام نمایشگاه است گفت: زمان برگزاری اکثر نمایشگاه ها از طریق خبرها و خبرگزاریها اطلاع رسانی می شود در حالیکه هدف این برنامه بررسی جزییات نمایشگاه و تحلیل و بررسی آثار است تا کسانی که امکان حضور در این نمایشگاه ها را ندارند از طریق رسانه و قاب تصویر با سبک های هنری اشنا شوند.

برنامه «منشور» کاری از واحد تولید و فنی شبکه چهار سیما است و هر روز به مدت  ۱۰ دقیقه ساعت ۱۸:۵۵ پخش و روز بعد ساعت ۱۳:۲۵ بازپخش می شود./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.