تجلیل از “زن موشکی” /عکس

تسی توماس (Tessy Thomas)، مدیر پروژه موشک دوربرد آگنی-۵ است؛ موشکی که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارد. این موشک چندی پیش با موفقیت آزمایش شد و به عنوان یک پیشرفت نظامی بزرگ برای هند در نظر گرفته می‌شود که توانایی هدف قرار دادن تمامی شهرهای چین را برای نخستین بار برای دهلی نو به ارمغان آورد.

ایسنا: موفقیت‌های چشمگیر یک زن در پروژه موشک دوربرد هند باعث شده که رسانه‌های محلی این کشور از وی به عنوان “زن موشکی” تجلیل کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تسی توماس (Tessy Thomas)، مدیر پروژه موشک دوربرد آگنی-۵ است؛ موشکی که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارد.

این موشک چندی پیش با موفقیت آزمایش شد و به عنوان یک پیشرفت نظامی بزرگ برای هند در نظر گرفته می‌شود که توانایی هدف قرار دادن تمامی شهرهای چین را برای نخستین بار برای دهلی نو به ارمغان آورد.

تسی توماس که از وی با عنوان “زن موشکی” در رسانه‌های محلی هند تجلیل می‌شود، وجهه‌ای جدید و غیرمعمول به سازمان پیشرفت و تحقیقات نظامی بخشیده است.

این زن ۴۸ ساله در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت: در فرهنگ هند، ما احساس می‌کنیم که زنان باید خانه‌داری کنند و در نتیجه چالش‌هایی به وجود می‌آید.

وی در رابطه با فعالیتش در پروژه موشک دوربرد، اظهار داشت: کار بسیار دشواری بود اما من توانستم با ایجاد تعادل در زمانی که در اختیار داشتم موفق به انجام آن شوم.

به رغم فعالیت گروهی از زنان در پروژه موشکی هند، تاکنون تسی توماس تنها زنی است که موفق شده در چنین پروژه‌ای سمت وزیر را در اختیار داشته باشد.

پروژه موشک آگنی-۵ جزو یکی از مهم‌ترین پروژه‌های هند به شمار می‌آید و برد ۵ هزار کیلومتری آن نشان‌دهنده قدرت نظامی رو به افزایش دهلی نو است.

در ماه ژانویه مانموهان سینگ، نخست وزیر هند اعلام کرد که توماس نمونه‌ای از زنی موفق در جامعه‌ای است که مردان در آن غالب هستند.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.