تجلیل از هنرمندان انقلاب اسلامی/ اجرای ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی

۲۱فروردین۱۳،

گزارش مشروح مراسم گرامیداشت شهید آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی/

مراسم ˝روز هنر انقلاب اسلامی˝ با تجلیل از هنرمندان پیشکسوت انقلاب اسلامی و اجرای ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، مراسم همایش بزرگداشت “روز هنر انقلاب اسلامی” عصر امروز ۲۱ فروردین ، در تالار وحدت برگزار شد. در این مراسم کسانی چون حضور محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید شاه آبادی معاون هنری وزیر فرهنگ، محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس، جمعی از هنرمندان انقلاب اسلامی و تعدادی از مدیران بلند پایه هنری کشور حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم حمید شاه آبادی معاون هنری وزیر فرهنگ بر روی صحنه حاضر شد و در سخنانی کوتاه ضمن خوشامدگویی و تبریک سال نو به حاضران در تالار وحدت نگاهی کوتاه به مسیر هنری کشور در سال های بعد از انقلاب داشت.

دومین سخنران این مراسم محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که علاوه بر خواندن اشعاری دربارهٔ شهید آوینی به راه های متفاوتی که هنرمندان در پیش می گیرند اشاره و تاکید کرد که هنرمندان باید راه خود را در مسیر هنر تعیین کنند و ببینند که در کدام راه می خواهند قدم بردارند؛ راه هنرمندانی چون آوینی که در اوج سعادت ماندند، یا کسانی چون مخملباف که به ذلت افتادند.

پس از سخنان وزیر فرهنگ، ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نادر مرتضی پور به اجرای برنامه پرداخت. این ارکستر در اجرای خود چهار قطعه را نواخت. قطعه ای از مندلسون، “فردای وطن” ساخته قربانی، “شهید هنر” و “شهید علم” ساخته بهزاد عبدی قطعاتی بود که ارکستر سمفونیک تهران به خوانندگی محمد رضا صفی و با همراهی گروه کُر اجرا کرد.

اجرای برنامه از سوی محمد گلریز بخش دیگری از مراسم روز هنر انقلاب اسلامی بود. گلریز در این برنامه یک قطعه به یاد شهیدان انقلاب خواند و همچنین قطعه خاطره انگیز “خجسته باد این پیروزی” را اجرا کرد. خواننده دیگری که در این برنامه به روی صحنه رفت، اسفندیار قره باغی بود. قرباغی در این برنامه قطعه “ایران” را خواند.

مهمترین قسمت این برنامه تقدیر از هنرمندان انقلاب اسلامی بود. در این بخش با حضور وزیر فرهنگ و معاون هنری اش از هنرمندان بخش های موسیقی، نمایش و تجسمی تقدیر شد.

در بخش تجسمی از: کاظم چلیپا – نقاش، علی وزیریان – گرافیست، مسعود شجایی طباطبایی – کاریکاتوریست، عباس میرهاشمی – عکاس و مرتضی اسدی – نقاش تقدیر به عمل آمد.

در بخش موسیقی نیز هنرمندانی چون، احمد علی راغب – آهنگساز، علی معلم دامغانی – شاعر، محمد گلریز – خواننده، اسفندیار قره باغی – خواننده و حسام الدین سراج – خواننده مورد تقدیر قرار گرفتند.

علی نصیریان، سعید کشن فلاح، حسین مسافرآستانه، سید حسین فدایی حسین، مالک حق پور سراج، کورش زارعی و محمود حمیدی هنرمندانی بودند که در عرصه نمایش مورد تقدیر قرار گرفتند.

پس از تقدیر از این هنرمندان، آلبوم “دیدار دوست” را وزیر فرهنگ و علی نصیریان رونمایی کرردند. آلبوم دیدار دوست را مهدی نظری آهنگسازی کرده است. در بخش دیگری از این مراسم نیز یک گروه سنتی دو قطعه از این آلبوم را اجرا کرد.
بخش پایانی این مراسم نیز به اجرای ارکستر ملی اختصاص داشت. ارکستر ملی با رهبری علی رحیمیان و خوانندگی مهدی نظری و علیرضا وکیلی منش پس از مدت ها به روی صحنه رفت و دو قطعه به نام های “قافله” و صاحب وجود” را نواختند.

انتهای پیام / ۴۲
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.