تجلیل روزنامه‌نگاران و نویسندگان مکزیک از گابریل گارسیا مارکز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ناسیونال، شب پیش این نویسندگان در مراسم اختتامیه سمینار نویسندگان غیرمتعهد برای تجلیل از مارکز گردآمدند و با تاکید بر این که مارکز هر کاری برای تقویت روزنامه‌نگاری کرده یادآور شدند که آثار او چون کارگاه آموزشی بهترین راه برای آموزش روزنامه نگاری و ادبیات و ترکیب این دو است.

در مقدمه این نشست که با عنوان «گارسیا مارکز وقایع نگار» و از سوی بنیاد روزنامه‌نگاری جدید ایبرو آمریکایی برگزار شد بیش از ۸۰ گزارشگر، سردبیر و ویراستار از آمریکای لاتین گرد هم آمدند. 

در این نشست، ویلانووا درباره ملاقاتی که با دندانپزشک مارکز داشت سخن گفت و گفت مارکز وقایع‌نگاری است که داستان‌های عجیب و ناآشنا را روایت می‌کند. این دکتر به او کمک کرده بود تا وی بتواند اطلاعات جالبی از «گابو» به دست بیاورد.

در این نشست که در موزه ملی مردم شناسی برگزا شد آلبرتو سالکادو نیز درباره قدرت جذب افسانه‌هایی که توسط گابو ساخته شده سخن گفت.

در نشست دوم این گردهمایی که با عنوان «خنده و تردید: طنز و شدت» برگزار شد سخنرانان درباره این که چگونه حس طنز و بی‌احترامی همواره در روایت روزنامه نگارانه به کار می‌آید، سخن گفتند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.