تجلیل و ارایه آثار مفاخر اسلامی و دینی در دستور کار قرار گرفته است

به گزارش ایرنا، ˈسید مرتضی اسماعیلی طباˈ روز دوشنبه در نشست مشترک اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت آیت الله محمدرضا گلپایگانی (ره) با اشاره به برگزاری کنگره ملی این مرجع فقید گفت: این کنگره با هدف شناسایی، تجلیل و ارائه آثار مفاخر استان قم، برگزاری کنگره بزرگداشت مقام ایشان را در دستور کار خود قرار داده است.

وی بر ضرورت هماهنگی بیشتر برای برگزاری هرچه باشکوه تر کنگره فقیه آگاه تأکید کرد و گفت: فراخوان مقالات توسط اندیشمندان، جمع آوری اسناد نایافته و منتشر نشده از آن مرجع فقید و چاپ آن به صورت کتاب، تجدید چاپ برخی از آثار ارزشمند این فقیه وارسته، تولید چندین نرم افزار نفیس از آثار، فیلم و همچنین دروس ایشان، جمع آوری و تهیه کتاب عکس و چاپ آن در قالب کتاب، رونمایی از تمبر یادبود ایشان، ساخت فیلم مستندی از زندگی نامه و آثار آن مرجع تقلید و چاپ چندین خبرنامه و بررسی مقالات رسیده از برنامه های انجام شده و همچنین در دست اقدام ستاد برگزاری این کنگره است.

وی همچنین از همکاری نشریات سراسری در خصوص درج مقالات و مطالب مربوط به حضرت آیت الله گلپایگانی و همچنین چاپ ویژه نامه با این موضوع خبر داد.

سخنگوی ستاد گلپایگان در تشریح فعالیت های این ستاد گفت: فضای شهر گلپایگان با تبلیغات بسیار گسترده برای برگزاری کنگره ای باشکوه و درخور شأن آن عالم وارسته آماده شده است.

اسماعیلی طبا ادامه داد: برپایی دو نمایشگاه همزمان با برگزاری کنگره و همچنین برپایی مراسم بزرگداشت مقام آیت الله گلپایگانی در نماز جمعه ها و حوزه های علمیه سراسر کشور همزمان با این کنگره از دیگر برنامه های در دستور کار است.

وی تصریح کرد: ستادهای مختلفی در گلپایگان و شهرهای اطراف تشکیل شده است که به صورت مردمی اداره می شود.

وی عنوان کرد: از جمله برنامه های این ستاد، برگزاری جام دوچرخه سواری با عنوان جام مرجعیت را در دستور کار داریم و به دلیل اینکه آیت الله گلپایگانی(ره) در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت های بسیار موثری داشتند با این هدف، دوچرخه سواری به صورت کشوری از محل گلپایگان تا خمین و بالعکس صورت خواهد گرفت.

این کنگره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و با همکاری نهادهایی از قبیل آستان مقدس حضرت معصومه(س)، استانداری قم، حوزه علمیه، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، اداره کل تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور ۱۸ و ۱۹ آبان ماه در قم و گلپایگان برگزار می‌شود که مجری برگزاری این کنگره نیز موسسه فرهنگی هنری ولاء منتظر است. ک/۲

/۷۴۰۲/ ۳۸۰/

انتهای پیام /*

Cultural@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.