تجلیل کاربران خبرآنلاین از حاج احمد متوسلیان؛ ایرانی در بند رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرآنلاین حاج احمد متوسلیان در خردادماه سال ۱۳۶۱ طی مأموریتی همراه یک هیأت عالی رتبه سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی ایران به سوریه و لبنان سفر می‌کند تا راه‌های کمک به مردم مظلوم و بی‌دفاع لبنان را از نزدیک بررسی کند. در چهاردهم تیرماه سال ۱۳۶۱، اتومبیل هیات نمایندگی دیپلماتیک کشورمان حین ورود به شهر بیروت و در هنگام عبور از پست ایست و بازرسی، مزدوران حزب فالانژ اتومبیل را متوقف و چهار سرنشین خودرو مزبور به رغم مصونیت دیپلماتیک – توسط آدم ربایان دست نشانده رژیم تروریستی تل‌آویو گروگان گرفته شده و پس از شکنجه و بازجویی، به نظامیان اسرائیلی تحویل داده شدند که از سرنوشت آنان تاکنون اطلاعی در دست نیست. خبرآنلاین روز گذشته به مناسبت سی امین سالگرد ربوده شده حاج احمد متوسلیان و دیگر همراهانش عکسی از ایشان بر روی سایت قرار داد و از کاربران خود پرسید «شما احمد متوسلیان را می شناسید؟»

پاسخ کاربران را در چند طیف می توان دسته بندی کرد، آنهایی که به بیان احساس و علایق خود به حاج احمد پرداخته و آنهایی که مسئولین را به خاطر کوتاهی در پیگیری وضعیت این دیپلمات ها مورد انتقاد قرار داده اند. برخی از کاربران نیز از اینکه در شرایط فعلی مشی و راه افرادی چون متوسلیان دنبال نمی شود ابراز تاسف کرده اند. 

ناصر گفته است «حاج احمد فراموش نشده! بعضی آقایان از خاطر مردم فراموش شده اند و دیگر اهمیتی ندارند»، علیرضا معتقد است «حاج احمد زنده است و انشالله باز میگردد به میهن و حق آنانی که این سالها بر روی خون شهدا پای نهادند و بالا رفتند را کف دستشان خواهد گذاشت»، کاربری دیگر نیز عنوان کرده است «خدا رحمتشان کند خوبه که رفتند و گرنه الان یا دق میکردند یا در اوین بودند»، دیگر کاربری نیز با همین مضمون گفته است «بهتر که در جمع ما نیستند تا خون دل نخورند». میلاد استواری هم گفته است «اگر امثال حاج احمد متوسلیان بودند اوضاع مملکمت الان اینطوری نبود.»

 

کوتاهی های دیپلماتیک

برخی از کاربران اما مسئولان دستگاه دیپلماسی را خطاب قرار داده و از کوتاهی های صورت گرفته در پیگیری وضعیت ۴ دیپلمات ربوده شده انتقاد کرده‌اند؛ مریم واحدی گفته است “وزارت خارجه و نهادهای مسئول باید پاسخی برای سرنوشت فرزندان ملت داشته باشند.”، سعید یکی دیگر از کاربران اینگونه ارادت خود را به این افراد نشان داده است” من دلم میسوزه و اشک براشون میریزم. آخه ۳۰ سال کم نیست. یه عمره. تو رو خدا مسئولین یه کاری کنن.”، یکی از کاربران با نام عملیات نجات نظر داده است “بیچاره ها ۳۰ سال منتظر اند یه گروه از کماندو های ایرانی برن نجاتشون بدن اما دریغ از یه طرح یا برنامه برای پیدا کردن محل بازداشتشون”  یکی دیگر از کاربران در پاسخ به این نظر گفته است” حتما مسئولان درگیر مسائل مهم تری بودن!!!”

 

خبرآنلاین در گزارشی که از مراسم سالگرد ۴ دیپلمات ربوده شده در لبنان منتشر کرده بود [ایـــنـــجـــــا] به عدم حضور مسئولان رسمی در این مراسم اشاره کرده بود امری که از سوی برخی کاربران نیز مورد انتقاد قرار گرفت؛ یکی از کاربران با ابراز تعجب و تاسف از این موضوع گفته است” واقعا دیروز هیچ کدام از مسئولین در مراسم نبودن؟!واقعا نامردی است. همه جای دنیا به افرادی که برای وطنشان خدمت می کنند مدال می دهند و از آنها به بهترین شکل تقدیر می کنند.آخه چرا؟!!!!!!” یکی از کاربران خواستار تشکیل ستاد ویژه رسیدگی به وضعیت این دیپلمات‌ها شده  و نوشته است” باید ستاد ویژه برای پیگیری وضعیت این سردار وهمراهانش تشکیل شده و گزارش های ماهانه به مقامات بالاتر نظام و شورای عالی امنیت ملی و نیز مردم داده شود.”

 

دیگر کاربری نیز عنوان کرده”حاج احمد متوسلیان نامی که همیشه جاودان خواهد ماند حتی بدون برگزاری همچین مراسمی”. یکی از کاربران نیز گفته است” امثال حاج احمد متوسلیان و بزرگ مردان دیگر مفقود و شهید شدند و اقایان حتی زحمت حضور در این مراسم رو به خودشان ندادند. چشم اگر باز کنیم غریبی و غربت رهبری و شهدا رو بیشتر حس میکنیم.ولی بدونید ما جوانها اگر رهبری فرمان بدن نمی گذاریم شما اقایان خون شهدا و بزرگ مردان رو پایمال کنید.اما حیف که رهبری مراعات شما دولت مردان و غیره رو میکنن.”

 

یکی از کاربران با بیان اینکه شناخت کاملی از خانواده متوسلیان دارد در پاسخ به یکی دیگر از کاربران گفته است” من خیلی می شناسمش شما چطور؟ می دانی سقف خونه پدریش آورشد. مادرش در گمنامی فوت کرد پدرش به مسئولین وقت لشگر ۲۷ چی گفت؟”، م.س عنوان کرده است” ایشان همراه امام موسی صدر خواهند آمد آنها سربازان امام زمان(عج) هستند و از ذخایر آخرالزمان و آنها به فرماندهی رهبرمان به جنگ استکبار قبل از ظهور خواهند رفت به امید آن روز”.

 

جلال حاج احمد را “چگوارای مسلمان”  لقب داده است، حسین هم می گوید” بعنوان یک آزاده و جانباز سوالی دارم.چرا مسئولین ما در حال حاضر نباید افرادی با روحیات مشابه احمد متوسلیان باشند.” هومن نیز گفته است” حاج احمد، نخبه ای است که در خارج از کشور هست. مردان الهی، هر کجا که باشند منشأ خیرات هستند. مثل شهید چمران که مدتی در لبنان بود!”، فلاحی نیز اشاره ای به وضعیت نامعلوم امام موسی صدر داشته و گفته” یادی هم می کنم از امام موسی صدر.امید که ایشان و چهار دیپلمات مظلوممان هر چه زودتر به آغوش ملت بازگردند.”

/۲۷۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.