تجمع اعتراضی مسلمانان انگلیسی در مقابل سفارت برمه در لندن

به گزارش خبرنگار ایرنا، شرکت کنندگان در این تجمع که به دعوت کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس برگزار شد، سیاست پاکسازی نژادی مسلمانان برمه را جنایت علیه بشریت توصیف کردند و خواستار توقف فوری قتل عام و آزار و اذیت مسلمانان شدند.

آنان در شعارهای خود تاکید می کردند: کشتار مسلمانان را متوقف کنید، ما خواستار اجرای عدالت هستیم، قتل عام و اخراج اجباری مسلمانان نقض آشکار حقوق بشر است و …

‘مسعود شجره’ رییس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس طی سخنانی در این تجمع، سکوت کشورهای غربی و مدعیان دفاع از حقوق بشر را در قبال قتل عام مسلمانان برمه، محکوم کرد و گفت: پاکسازی نژادی مسلمانان در مناطق غربی برمه و اخراج اجباری آنان از خانه هایشان دقیقا یادآور اقدامات صربها علیه مسلمانان بوسنی در دهه ۱۹۹۰ میلادی است.

وی افزود: دولت برمه و حتی خانم آن سانگ سوچی رییس حزب دموکراسی خواه برمه، مسلمانان آن کشور را حتی جزو شهروندان به حساب نمی آورند و هرگونه ظلم و ستم را در حق آنان روا می دارند.

وی از همه آزادیخواهان و مدافعان حقوق بشر بویژه مسلمانان در کشورهای مختلف دعوت کرد که موضوع قتل عام مسلمانان برمه را جدی بگیرند و برای توقف این روند غیرانسانی به دولت برمه و حامیانش فشار بیاورند.

تجمع اعتراضی در مقابل سفارت برمه در لندن همزمان با فراخوان تشکل بین المللی موسوم به ‘کمیته اقدام بین المللی برای توقف پاکسازی نژادی مسلمانان برمه’ که روز سه شنبه را به عنوان روز اعتراض سراسری به دولت برمه اعلام کرده بود، برگزار شد.

تجمعات مشابهی در برخی دیگر از کشورها نیز برگزار شد.

با تشدید سرکوب مسلمانان در غرب برمه، هزاران نفر به کشور بنگلادش پناه برده اند ولی دولت بنگلادش اخیرا اعلام کرده است که ظرفیت پذیرش پناهجویان بیشتری را ندارد.

این در حالی است که ‘تین سین’، رییس جمهوری برمه، چند روز پیش بطور علنی تاکید کرده بود که ‘راه حل’ برای اقلیت مسلمان، اخراج از کشور یا فرستاده شدن به اردوگاه هاست.

رییس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس در مصاحبه با خبرنگار ایرنا از جامعه جهانی خواست سکوت خود را در قبال این جنایات بشکنند.

‘مسعود شجره’ گفت: قطعا آنچه که علیه مسلمانان برمه اتفاق می افتد، قتل عام و نسل کشی است که با سکوت همراه با رضایت قدرت های مدعی دفاع از حقوق بشر، ادامه دارد.

وی افزود: مسلمانان برمه هم از سوی گروههای افراطی و نژادپرست و هم از سوی نیروهای امنیتی آن کشور مورد قتل عام، شکنجه و آنواع مختلف آزار و اذیت ها قرار می گیرند.

وی اظهارداشت: بودایی ها و نیروهای دولتی بطور علنی سرگرم اخراج مسلمانان برمه از خانه و کاشانه خود هستند.

رییس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس گفت: متاسفانه به دلیل عدم حضور ناظران و رسانه های بی طرف در برمه، اطلاعات دقیقی از تعداد قربانیان در دست نیست ولی گزارش های موثق حکایت از قتل عام دهها نفر و زخمی و آواره شدن هزاران نفر دیگر دارد.

آقای شجره در بخش دیگری از این مصاحبه اعلام کرد که تشکل های اسلامی در نقاط مختلف جهان سرگرم جمع آوری کمک های بشردوستانه برای مسلمانان مظلوم برمه هستند و این کمک ها احتمالا هفته آینده با یک کشتی از طریق مالزی به برمه ارسال خواهد شد.

اروپام**۳۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۵۶۶۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.