تجمع دانشجویان و طلاب شیعه پاکستانی مقابل سفارت پاکستان

۰۲م اسفند ،

جمعی از تشکل‌های دانشجویی، دانشجویان و برخی از طلاب پاکستانی صبح امروز ۲ اسفند در مقابل سفارت پاکستان تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران جمعی از دانشجویان، طلاب حوزه علمیه قم و تعدادی از تشکل‌های دانشجویی به سبب عدم برخورد جدی با عملیات تروریستی علیه شیعیان پاکستان در مقابل سفارت این کشور تجمع کردند.

تجمع کنندگان با شعارهای “لبیک یا حسین”، “یا علی یا حیدری”، “مرگ بر آل سعود، آل یهود” و “آمریکا + اسرائیل+ سعودی = تروریسم” حمایت خود را از مردم شیعه و سنی پاکستان ابراز کردند.

اتحادیه تشکل‌های فرهنگی علما و طلاب جمهوری اسلامی افغانستان نیز با محکوم کردن جنایت هولناک و اسف بار کشتار شعیان در پاکستان توسط امال استکبار در این تجمع شرکت کردند.

 تجمع کنندگان براین باورند که سردار آن‌ها “حسین بن علی است” و بنا به فرمایشات ابن امام بزرگوار هر جا به آن‌ها ظلم و ستم شود، همان جا کربلای آن‌هاست و تروریست‌ها نمی‌توانند با این کشتار سبب خوف مسلمین به ویژه شیعیان شوند.

غلام محمد فخرالدین رئیس وحدت مسلمین پاکستان در قم در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: هدف از قیام پاکستان مقابله با استکبار جهانی و ظلم و ستم روا داشته بر آنان است.

وی افزود: آن‌ها قبلا به صورت فردی دست به ترور می‌زدند در حالی که امروز شاهد نسل کشی و کشتار دسته جمعی از سوی آن‌ها هستیم.

وی در مورد بیداری اسلامی در پاکستان یادآور شد: دشمن همواره می‌ترسد که شعیان سبب انقلاب و بیداری اسلامی در پاکستان شوند به ویژه در شهر کویته که نقطه وصل ایران و پاکستان است و به همین خاطر به دنبال ناامنی در این منطقه می باشند.

وی در پایان سخنانش خاطر نشان کرد: این وظیفه ماست که در ایران و در مقابل این عمل شوم و غیرانسانی اعتراض خود را به جهانیان نشان دهیم و باید قوه قضاییه پاکستان این سکوت را بشکند تا مردم دست به تظاهرات در پاکستان نزنند در خواست اصلی مردم به نظر وی این است که دولت نتوانسته کویته را حفظ کند بنابراین باید آن را به دست ارتش بسپارد تا بتواند تروریست‌هایی به ویژه القاعده که در آن‌جا حضور دارند را متلاشی کند.

گفتنی است؛ یکی از معترضین با گریه اظهار داشت کسانی که ادعای حقوق بشر دارند و ناظر کشتار شعیان پاکستان می باشند باید به آن‌ها مرده باد گفت زیرا این حق جوانان و کودکان شیعه پاکستانی نیست که لذت رفتن به مدرسه و رشد و تحصیل را نچشند و بی‌گناه کشته شوند.

عبدالعظیم حسینی رئیس کمیته ورزش افغانستان و عضو انجمن طلاب افغانستان در ایران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به دسیسه غرب مبنی بر ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی تاکید کرد اصل اختلاف شیعه و سنی همان دستهای پشت پرده آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: اگر شیعه و سنی و پاکستان متحد شوند جایگاه اسرائیل و آمریکا در آن جا به خطر می‌افتد.

رئیس کمیته ورزش افغانستان در ادامه بیان داشت: آن‌ها از طریق حزبی به نام لشکر صحابه بر روی شیعیان پاکستان زوم کرده‌اند و به همین خاطر ما شاهد ترورهای گسترده در مناطق شیعه نشین هستیم.

وی با توجه به نقش دولت پاکستان در حل اختلافات خاطر نشان کرد: دولت پاکستان با سکوت خودش این کار را امضا کرده است.

وی در پایان سخنانش خاطر نشان کرد: هدف کسانی که ادعای حقوق بشر می‌کنند و خود را دولت مرد می‌دانند باید به مردم حق زندگی بدهند نه این که سبب پایمال شدن حق آن‌ها شوند؛ در خواست ما از دولت پاکستان رسیدگی به وضع موجود و مجازات بانیان این عمل تروریستی است.

لازم به ذکر است تجمع کنندگان در پایان با برگزاری مراسم سینه زنی برای شهدای کویته به تجمع خود در مقابل سفارت پاکستان پایان دادند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. نام شما...:

    عبدالعظیم حسنی صحیح است نه حسینی تصحیح فرمایید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.