تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه تبریز در محکومیت جنایات صهیونیست‌ها درغزه

۰۲م آذر ،

دانشجویان و اساتید دانشگاه تبریز روز چهارشنبه در محکومیت جنایات غزه تجمع کرده و شعار “مرگ بر اسراییل و هیهات من الذله” سر دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، یعقوب توکلی، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در این تجمع ضمن محکومیت اقدامات جنایتکارانه رژیم غاصب اسراییل، اظهار کرد: وظیفه همه مسلمانان ایستادگی در مقابل دشمنان دین و اسلام است.

او افزود: باید متوجه این واقعیت باشیم که جهان استکبار و در راس آن آمریکا و اسراییل به هیچ کدام از قواعد بین‌المللی و اصول حقوق بشر متعهد نیستند و وحشیانه مردم عادی را مورد حملات ددمنشانه خود قرار داده‌اند.

این استاد دانشگاه با اشاره به تخریب گنبد آهنی اسراییل توسط موشک‌های حماس، گفت: با ایستادگی و مقاومت بی‌نظیر مردم مظلوم غزه، اسراییل به دنبال آتش بس جنگی است که خود آغاز کننده آن بوده است.

وی خاطرنشان کرد: جنایات اسراییل مربوط به دیروز یا امروز نیست، بلکه این رژیم اشغالگر هر زمان که فرصتی پیدا کند به نقض قوانین بشری می‌پردازد، که این امر هوشیاری جدی‌تر مسلمان را می‌طلبد.

در پایان این تجمع دانشجویان بیانیه‌ای منتشر کردند که متن آن به شرح زیر است:

«امروز تاریخ جهان، تاریخ بشریت بر سر یک پیچ بزرگ تاریخی است. دوران تازهی در همه عالم دارد آغاز می گردد. نشانه بزرگ و واضح این دوران عبارت است از توجه به خدای متعال و استمداد از قدرت لایزال الهی و تکیه به وحی. بشریت از مکاتب و ایدئولوژی های مادی عبور کرده است.”امام خامنه‌ای (مد ظله العالی)

در روزهای قبل شاهد دور تازه حملات رژیم غاصب صهیونیستی به منطقه غزه و فشار همه جانبه نظامی بر جریان مقاومت و جنبش حماس هستیم. مشخص است که این رژیم سفاک نژادپرست، این‌بار نیز نخواهد توانست با کشتار وحشیانه مسلمانان بی‌گناه غزه به اهداف خود برسد. لیکن پیرامون این واقعه نکات زیر قابل ذکر است:

تحلیل این مساله بدون در نظر گرفتن وضعیت تازه منطقه و شکل‌گیری بیداری اسلامی در بین ملت‌های مسلمان، ره به جایی نخواهد برد. آن چه مسلم است موازنه مطلوب اسراییل که در منطقه پیرامون این رژیم غاصب شکل گرفته بود با انقلاب مردمی مصر به شدت به نفع جریان مقاومت تغییر یافت. بنابراین هرگونه اقدام این رژیم را باید اقدامی منفعلانه و تدافعی نسبت به این تغییر موازنه استراتژیک منطقه ارزیابی کرد.

امروز پس از پیروزی جریان مقاومت در جنگ‌های ۳۳ روزه و ۲۲ روزه و شکسته شدن قدرت پوشالی اسراییل، بر همه جهانیان مشخص است که مقاومت اسلامی یک جریان مقتدر در منطقه است. عملیات پهباد ایرانی حزب الله و توان موشکی حماس در روزهای اخیر نشان‌دهنده این امر است که اسراییل توان تحمیل اراده نظامی خود بر جریان مقاومت را ندارد. ساقط کردن جنگنده F16 و پهباد اسراییل و موشک باران اراضی اشغالی فلسطین و اصابت موشک‌های حماس به تل آویو از حکایت از آمادگی کامل برای دفع تهاجم دارد.

موضع انفعالی سران رژیم صهیونیستی مبنی بر آتش‌بس و این که در صورت توقف حملات موشکی حماس، این رژیم نیز حملات خود را متوقف خواهد کرد، نشان از غافلگیری سران ترسوی اسراییل دارد. جالب آن که رژیمی که توان تحمل حملات موشکی حماس را ندارد، هر از چندگاهی نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران را تهدید به حمله نظامی می‌کند.

بازی‌های رسانه‌یی ترکیه بر ضد اسراییل در سال‌های قبل، امری واضح و مشخص است. دولت اردوغان که همزمان با جهت‌گیری‌های تبلیغاتی علیه اسراییل، مبادلات اقتصادی و سیاسی و نظامی خود را با این رژیم افزایش می‌دهد، در جریان سوریه نقشی هم‌سو با غرب و اسراییل و در جهت تضعیف مقاومت ایفا کرده است. بنابراین بدیهی است که هرگونه پروپاگاندای تبلیغاتی دولت ترکیه امری تبلیغاتی و رسانه‌یی جهت انحراف افکار عمومی جهان اسلام و قهرمان‌سازی ترکیه است.

مساله غزه در طول سال‌های قبل و به‌خصوص بعد از محاصره همه جانبه به وسیله صهیونیست‌ها، تابلویی برای دورویی و جانبداری حقوق بشر غربی بوده است. مجامع بین‌المللی که برای کوچک‌ترین اقدام علیه منافع غرب اقدام به موضع‌گیری و صدور حکم می‌کنند، همواره در مقابل جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی سکوت می‌کنند. آیا زمان آن نرسیده است که مدعیان و طرفداران حقوق بشر جهانی با چشم انصاف به قضایای فلسطین بنگرند تا حقایق برایشان آشکار شود؟

در آخر ما دانشجویان دانشگاه‌های تبریز خطاب به رژیم غاصب صهیونیستی اعلام می‌داریم با برافروختن آتش جنگ، در واقع با سرعت بیش‌تری به سمت نابودی خود حرکت می‌کنید و طبق سخنان سید حسن نصرالله پاسخی قاطع و دندان‌شکن توسط جریان مقاومت دریافت خواهد کرد. هم‌چنین ضمن حمایت و پشتیبانی همه جانبه از مسلمانان مظلوم فلسطین اعلام می‌کنیم که با استعانت به آیه شریفه “فاستقم کما امرت” مقاومت و پایداری خود در راه خدا و مقابله با جهان استکبار را با تمام توان ادامه دهند، چراکه بر اساس وعده های تخلف ناپذیر خداوند متعال و بر اساس بیانات ولی امر مسلمین جهان “آینده از آن امت اسلام است”.

والسلام علی من اتبع الهدی»

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.