تجمع در فرودگاه به انتظار مهدی هاشمی +عکس

ایسنا :جمعی از دانشجویان خواهان محاکمه «مهدی هاشمی» در پی اخبار منتشره مبنی بر بازگشت وی به ایران، در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) حضور یافتند.
دانشجویان در این تجمع، پلاکاردهایی با مضامین «مارکوپولوی سیاسی، محاکمه باید گردد»، «ترازوی عدالت دیجیتالی نیست و هنوز شاهینش جغدها را شکار می‌کند»، «آقای مهدی هاشمی! هم مرگ بر جهان شما نیز بگذرد / هم رونق زمان شما نیز بگذرد / آن‌کس که اسب داشت غبارش فرو نشست / گرد سم خران شما نیز بگذرد»، «آقازاده لندن‌نشین، محاکمه باید گردد»، «مسیر پیشنهادی برای آقازاده فراری، دربست تا دادگاه» و «در انتظار اجرای عدالت» در دست دارند.

در ادامه‌ تجمع دانشجویان در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، محمد رضایتی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اظهار کرد: مبنای اعتراض ما گزارش اصل ۹۰ مجلس است. انتظار ما از آیت‌الله لاریجانی که اعلام کردند برای ما خط قرمزی مطرح نیست این است که با پرونده‌ی مهدی هاشمی به طور جدی برخورد و رسیدگی کنند.

وی هم‌چنین با اشاره به اظهارات وکیل مهدی هاشمی درباره‌ی حضور دانشجویان در فرودگاه امام گفت: حضور ما دانشجویان به این دلیل است که خواستار رسیدگی به ابهامات در مورد مهدی هاشمی هستیم اما وکیل ایشان گفته‌اند که ما یک هفته شما (دانشجویان) را در فرودگاه نگه می‌داریم. ایشان به جنبش دانشجویی توهین کرده‌اند. حرف ما این است که اگر ادعایی دارند چرا در جمع دانشجویان برای پاسخگویی حاضر نمی‌شوند؟

رضایتی افزود: ما از خون‌های به ناحق ریخته شده در فتنه نخواهیم گذشت و حضور ما در این‌جا (فرودگاه امام) نقطه آغاز است و ما این مساله را پی‌گیری خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا هم‌چنین در این تجمع دانشجویان طوماری را که برای محاکمه‌ی مهدی هاشمی تهیه کرده بودند امضا کردند.

در این طومار آمده است: «اکنون که پس از ماه‌ها انتظار، متهم فراری مهدی هاشمی رفسنجانی که نقشی فعال در فتنه ۸۸ داشته و پس از آن در پوشش ماموریت دانشگاه آزاد در آغوش روباه پیر لانه گرفته بود، قصد بازگشت به کشور را دارد. بازگشتی که بلاشک فرصتی مغتنم برای دستگاه قضایی کشور است که بی هیچ ملاحظه‌ای سربلندانه از این امتحان بیرون آید. دستگاه قضایی که ادعای این را دارد که اهل هیچ‌گونه تسامح و تساهل نیست.

لذا ما دانشجویان عدالت‌محور، آرمان‌گرا و مستقل از کانون‌های قدرت و ثروت به نمایندگی از ملت شریف ایران این انتظار به‌حق را از قوه قضاییه داریم که با محاکمه‌ی به‌موقع، سریع و مطابق با موازین اسلامی، عدالت را به عالی‌ترین شکل ممکن به اجرا درآورد.»

تجمع دانشجویان در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) دقایقی پیش پس از خروج مسافران هواپیما که مهدی هاشمی در بین آنان دیده نشد پایان یافت.

بیانیه دانشجویان تجمع‌کننده در فرودگاه امام(ره)

 دانشجویان تجمع‌کننده در فرودگاه امام خمینی(ره) در بیانیه شماره یک خود خواستار محاکمه قاطعانه مهدی هاشمی شدند.

دانشجویانی که قرار است تا دقایقی دیگر برای مطالبه محاکمه مهدی هاشمی رفسنجانی در فرودگاه امام خمینی (ره) تجمع کنند اولین بیانیه خود را صادر کردند.

در ابتدای این بیانیه با اشاره به خبر بازگشت مهدی هاشمی به کشور آمده است: حال که یکی از متهمان اصلی فتنه ۸۸ قرار است در کشور حضور یابد دانشجویان و آحاد مردم خواستار محاکمه وی هستند.

این بیانیه می‌افزاید: با توجه به گزارش کمیسیون اصل ۹۰ و همچنین مدارک و اسناد موجود و با توجه به اعترافات متهمان حوادث بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ مهدی هاشمی در این حوادث نقش داشته و بایستی طبق قانون با وی برخورد شود.

نویسندگان این بیانیه با تأکید بر لزوم وجود قاطعیت در دستگاه قضا تأکید کرده است دانشجویان و امت حزب‌الله هیچگونه اهمال‌کاری را نمی‌پذیرد و مطالبه آنان محاکمه قانونی و فوری مهدی هاشمی رفسنجانی است.

در پایان این بیانیه بر لزوم محاکمه فائزه هاشمی از دیگر عناصر فعال در فتنه ۸۸ سخن به میان آمده است.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.