تجمع دو هزار نفری این بار نه برای تماشای اعدام بلکه برای بخشش محکوم به قصاص و خداحافظی تلخ اصفهانی ها با زاینده رود خروشان این روزها

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

کد مطلب : ۱۷۱۷۹۰

تجمع دو هزار نفری این بار نه برای تماشای اعدام بلکه برای بخشش محکوم به قصاص و خداحافظی تلخ اصفهانی ها با زاینده رود خروشان این روزها

 

نگاهی به عناوین روزنامه های سراسر کشور؛

تجمع دو هزار نفری این بار نه برای تماشای اعدام بلکه برای بخشش محکوم به قصاص و خداحافظی تلخ اصفهانی ها با زاینده رود خروشان این روزها

سایت خبری ممتاز: در این خبر می توانید گزیده ای از مطالب روزنامه های امروز سراسر کشور را مطالعه کنید.

روزنامه های سراسر کشور امروز آخرین شماره این هفته خود را بر روی دکه های روزنامه فروشی قرار دادند. بازتاب سخنان ظریف در سمینار هسته ای، اظهارات سردار جعفری در واکنش به سخنان محمد جواد ظریف در رابطه با اقتدار ایران در عرصه بین المللی و همچنین افتتاح راه آهن ایران، ترکمنستان و قزاقستان تیتر مشترک بسیاری از روزنامه های سیزدهم آذر بود.
گشایش پل ارتباطی خزر به خلیج فارس
“گشایش پل ارتباطی خزر به خلیج فارس” تیتر یک روزنامه ایران در شماره امروز بود. این روزنامه گزارش مفصلی از افتتاح راه آهن ایران، ترکمنستان و قزاقستان ارائه داده است. در این گزارش می خوانیم: روز گذشته مراسم بهره‌برداری از خط آهن ترانزیتی شرق دریای خزر با حضور رؤسای جمهوری ایران، ترکمنستان و قزاقستان برگزار شد. این مراسم با عبور قطار حامل حجت‌الاسلام حسن روحانی از خط آهن اینچه‌برون و حرکت به سمت ایستگاه راه‌آهن «آک‌یایلا» در ترکمنستان آغاز شد. رئیس جمهوری در ایستگاه آک‌یایلا مورد استقبال رسمی «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس‌ جمهوری ترکمنستان قرار گرفت و پس از این استقبال رؤسای جمهوری سه کشور همسایه در حرکتی نمادین پیچ یکی از ریل‌های این خط آهن را به نشانه تقویت پیوند و استحکام بیش از پیش همکاری‌ها و روابط سفت کردند. پس از آن قطاری با عبور از ایستگاه «آک یایلا» در خاک ترکمنستان راهی ایران شد و به این ترتیب خط راه‌آهن ترانزیتی شرق دریای خزر به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید. رئیس جمهوری همچنین عصر دیروز و در نشست سه‌جانبه با رؤسای جمهوری ترکمنستان و قزاقستان، با تأکید بر اینکه اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با همسایگان بویژه ترکمنستان و قزاقستان است، گفت: سه کشور دارای پیوندهای مشترک تاریخی، فرهنگی و اقتصادی هستند و افتتاح این خط راه‌آهن، شرایط جدیدی را برای توسعه روابط سه‌جانبه و منطقه مهیا کرده است. روحانی ادامه داد: ما باید برای روابط نزدیک‌تر به منظور صلح و ثبات و امنیت بیشتر در منطقه تلاش کنیم و شرایط لازم را برای بهبود مناسبات بین سه کشور مهیا سازیم.

لغو معافیت مالیاتی سه نهاد مهم

آستان قدس رضوی، بنگاه‌های اقتصادی زیر‌مجموعه نیروهای مسلح و ستاد اجرایی فرمان امام با تصویب مجلس موظف به پرداخت مالیات برای توسعه عدالت آموزشی شدند. این خبری بود که روزنامه اعتماد در گفتگو با غلامرضا کاتب، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی آن را پیگیری کرده است. کاتب به این روزنامه می گوید: برخی از این موسسات طی سال‌های اخیر بر اساس برخی معافیت‌هایی که صورت گرفته بود مالیات پرداخت نمی‌کردند که در همین راستا این قانون تصویب شده است. می‌توان گفت که این الزام به پرداخت مالیات یک الزام جدید است چرا که آستان قدس و موسسات زیرمجموعه نیروهای مسلح در سال‌های اخیر مالیاتی پرداخت نمی‌کردند. البته خود این نهادها معتقد هستند که مالیات پرداخت می‌کرده‌اند اما از آنجایی که قانون خاصی در این مورد وجود نداشته است و با قوانین خاص خودشان فعالیت می‌کردند این موضوع شفاف نبوده و در همین راستا مجلس به این موضوع ورود پیدا کرده است. وی ادامه داد: البته الزام این نهادها به پرداخت مالیات در شرایطی صورت گرفته است که نظر شورای نگهبان در این مورد مشخص نبوده و این احتمال وجود دارد که این مصوبه از سوی شورا رد شود.
در این گزارش همچنین می خوانیم: با توجه به فعالیت‌های گسترده اقتصادی برخی نهادها مانند آستان قدس رضوی، معافیت مالیاتی اینگونه نهادها به نوعی موجب تبعیض و مختل‌کننده اصل رقابت در اقتصاد است و براساس عدالت اقتصادی، لغو این‌گونه معافیت‌ها با کسب نظر از مقام معظم رهبری در موارد تحت نظر ایشان، مناسب به نظر می‌رسد.

بانک مرکزی تکلیف مردم را روشن کند

یک بانک خصوصی به زودی منحل می شود؛ این خبری است که از روز گذشته با اظهارات عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در جامعه پیچیده و نگرانی های فزاینده ای را به وجود آورده است.
روزنامه ابرار اقتصادی نیز تیتر یک خود را با عنوان” بانک مرکزی تکلیف مردم را روشن کند” به این موضوع اختصاص داده است. در این خبر می خوانیم: عزت‌الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل و عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفته است: بانک مرکزی طی روزهای آینده یکی از بانک‌های خصوصی را منحل می‌کند، در همین زمینه بانک مرکزی با تمام توان جلو آمده و می‌خواهد یک بانک خصوصی را به دلیل تخلفات ببندد.متعاقب انتشار این خبر ، سپرده گذارانی که در بانک های خصوصی کشور حساب دارند، نگران آن شده اند که مبادا “بانک خصوصی در آستان انحلال” ، همین بانکی باشد که من در آن حساب دارم! بدیهی است در ادامه این سوال بی پاسخ، نگرانی های جدی در این خصوص که اگر بانکی که منحل می شود ، همین بانکی باشد که پول هایم آنجاست، تکلیف دارایی های من چه می شود؟ تکلیف سود بانکی ام چه می شود و … پیش می آید. اعلام چنین اخباری ، آن هم در قالب کلی گویی و بدون لحاظ حواشی مهم تر متن، می تواند مصداق بارزی از تشویش اذهان عمومی باشد، تشویشی که به مراتب بیشتر از یک تحلیل ساده سیاسی در یک وبلاگ یا سایت، مردم را درگیر و نگران می کند.

یک شهر چشم‌انتظار بخشش
بیشتر مردم شهرستان روانسر در جریان ماجرایی که نیمه‌شب ١٢بهمن ماه ‌سال ٨٧ برای امید و عادل دو دوست قدیمی رخ داده است، هستند. اتفاق شومی که جان یکی از آنها را گرفت و یکی دیگر را به جرم قتل راهی زندان کرد. روزنامه شهروند در شماره امروز خود به بازتاب این ماجرا پرداخته و از جمع شدن۲۰۰۰ نفر از مردم این شهر بر سر مزار مقتول خبر می دهد که در این اقدام خواهان گذشت و بخشش خانواده مقتول هستند. در این گزارش می خوانیم: ۵‌سال گذشت و تلاش خانواده عادل و ریش‌سفیدان شهر برای گرفتن رضایت از خانواده امید بی‌نتیجه مانده بود تا این‌که شهریار ویسی عضو شورای اسلامی شهر برای گرفتن رضایت دست به کار شد و ایده جدیدی را به اجرا گذاشت. او دراین‌باره گفت: من با برادر عادل دوست هستم و مطمئن بودم این اتفاق عمدی صورت نگرفته به همین خاطر روی یک کاغذ اعلامیه‌ای نوشتم و از مردم دعوت کردم بر سر مزار امید جمع شوند و از آن‌جا به مقابل خانه اولیای دم برویم و التماس کنیم که از قصاص عادل گذشت کنند. ٢ هزار نفر که در قبرستان شهر روانسر و بر سر مزار امید جمع شده بودند، به سمت خانه اولیای دم به راه افتادند. دراین میان حتی نماینده مردم روانسر و اورامانات در مجلس نیز به جمعیت پیوسته بودند. پدر امید با دیدن جمعیت، ریش‌سفیدان و بزرگان شهر را دعوت کرد تا به منزلش بروند و بعد از حدود ۴٠ دقیقه پدر امید اعلام کرد برای تصمیم‌گیری درخصوص سرنوشت عادل باید بیشتر فکر کند و به همین خاطر به زمان بیشتری احتیاج دارد.

امنیت ایران ‌از ساختار انقلابی و مردمی است نه مذاکرات هسته‌ای

” امنیت ایران ‌از ساختار انقلابی و مردمی است نه مذاکرات هسته‌ای” عنوان تیتر یک روزنامه جوان در شماره سیزدهم آذر است در این خبر که بازتاب سخنان سردار سرلشگر جعفری در واکنش به اظهارات ظریف در سمینار هسته ای آمده است می خوانیم: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه جلسه هیئت عالی سیاست گذاری نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه‌ کشورمان، مبنی بر اینکه «به دنبال مذاکرات، جمهوری اسلامی ایران امن‌تر شده است» اظهار داشت: امنیت ما مدیون تفکر و اندیشه رهبران بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)و حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) است که با معماری قدرتمندی از یک ساختار انقلابی، مردمی، مستحکم‌ و تزلزل ناپذیر به وجود آمده و بسیج ده‌ها میلیونی از آن متولد و رشد یافته است.
وی افزود: ما از سالها قبل به یک قدرت بزرگ بازدارندگی اطمینان بخش رسیده‌ایم و همه مولفه‌های قدرت ما امروز به طور چشم گیری تقویت شده است.

کاخ سفید: به توافق جامع هم برسیم تحریم‌ها باقی می‌ماند

مذاکرات هسته ای و بازتاب سخنان مقامات آمریکایی باز هم تیتر نخست روزنامه کیهان را به خود اختصاص داده است. ” کاخ سفید: به توافق جامع هم برسیم تحریم‌ها باقی می‌ماند” عنوان این خبر است. در این خبر می خوانیم: در هفته‌های منتهی به ضرب‌الاجل هسته ای، رسانه‌های غربی در حرکتی هماهنگ به بازتاب گسترده اختلاف نظر دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان و بالتبع آن اختلاف دولت و اعضای کنگره آمریکا درخصوص موضوع هسته‌ای ایران پرداختند، حال پس از تمدید مذاکرات هسته‌ای، جنگ زرگری کنگره و دولت آمریکا روز به روز نمایان‌تر می‌شود.در روزهای اخیر،مقامات آمریکایی ضمن اذعان به مشورت‌های مستمر دولت و کنگره و اتفاق نظر در عدم لغو تحریم‌ها، بر این نکته تأکید کرده‌اند که حتی در صورت حصول توافق جامع در مهلت هفت ماهه، به بهانه‌هایی چون موشک‌های بالستیک و حمایت ایران از مقاومت در منطقه، تحریم‌ها باقی خواهد ماند. علاوه بر این، همانگونه که در یک‌سال گذشته نیز شاهد بودیم، آمریکا همچنان به نقض مفاد توافقنامه ژنو ادامه می‌دهد.

عناوین روزنامه های اصفهان

حجم خروجی سد زاینده رود کاهش یافته است
اصفهان زیبا، عکس و گزارش صفحه اول خود را به خبری اختصاص داده است که این روزها باز هم مردم اصفهان را تحت تاثیر خود قرار داده است. بسته شدن سد زاینده رود و متعاقب آن خشک یا کم آب شدن رودخانه زاینده رود.
“حجم خروجی سد زاینده رود کاهش یافته است” عنوان این گزارش است. در این گزارش می خوانیم: یک منبع آگاه در شرکت آب منطقه ای اصفهان به خبرنگار ایمنا، می گوید: حجم خروجی سد زاینده رود کاهش یافته است. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آب به سمت اصفهان در جریان است اما خروجی سد تعدیل شده، تاکید می کند: برنامه آبیاری و تحویل آب به کشاورزان شرق اصفهان به اتمام رسیده است. وی تصریح کرد: با توجه به اتمام زمان آبیاری شرق اصفهان میزان خروجی سد زاینده رود متناسب با آب کشاورزی کاهش یافته است. وی با تاکید بر اینکه آب تا چند هفته دیگر در زاینده رود جاری است، بیان داشت: البته در برنامه آب وزارت نیرو دیده شده مقداری آب تا نوبت دوم آبیاری کشت شرق در رودخانه جاری باشد، اما اینکه آب به اصفهان می رسد یا خیر باید شرایط طبیعی را ارزیابی کرد.

پرونده اسیدپاشی به نقاط خوبی رسیده است

روزنامه زاینده رود در این شماره خود به بازتاب سخنان سردار آقاخانی در نشست خبری با اصحاب رسانه پرداخته است. “پرونده اسیدپاشی به نقاط خوبی رسیده است” عنوان این خبر است. در این خبر و به نقل از فرمانده انتظامی استان اصفهان می خوانیم: با توجه به پیگیری‌های انجام شده در پرونده اسیدپاشی به نقاط خوبی دست یافتیم و در حال حاضر با توجه به اسناد و سوژه‌های مختلف ۱۷۰ موضوع با شیوه و اهرم‌های پلیسی برای دستگیری متهم اسید پاشی در دستور کار است. خوشبختانه طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته از ۱۸ شهرستان استان اصفهان، مسئله اسیدپاشی اصفهان هیچ تاثیری در اعتماد مردم به پلیس نداشته است.

ابهام در پرداخت یارانه ثروتمندان

“ابهام در پرداخت یارانه ثروتمندان” عنوان گزارشی است که نسل فردا با توجه به نزدیک شدن زمان تحویل لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس به آن پرداخته است. این روزنامه با طرح این پرسش که متولی حذف ثروتمندان از فهرست یارانه بگیران کیست، می نویسد: در حالی که بارها و بارها عنوان شده که ثروتمندان شناسایی خواهند شد و از چرخه یارانه بگیران حذف می شوند اما هنوز هیچ یک از مسئولان اجرایی پاسخ شفافی به این موضوع نداده اند.

۲۳۸۹/

خبرگزاری ایمنا
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.