تجمع معترضان به آزمون دکتری مقابل مجلس

زهرا تالانی:بسیاری از داوطلبان که نام آنها در فهرست مجازان بوده است در مرحله مصاحبه به هیچ دانشگاهی معرفی نشده اند و یا تنها به دانشگاههای غیرانتفاعی و شبانه معرفی شده اند این در حالی است که برخی با رتبه های بالا پذیرفته شده اند.

اما حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت وگو با خبرآنلاین این اعتراضها را منطقی ندانست و اعلام کرد که ملاک عمل در معرفی افراد، ابتدا نمره فرد و پس از آن اولویت های انتخابی داوطلب در فرم انتخاب رشته وبعد از آن سهمیه فرد است.و کاملا شفاف و قانونی است.

این بار دانشجویان معترض در مقابل مجلس تجمع کرده اند. این تجمع همزمان با جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات با حضور خدایی رییس سازمان سنجش شکل گرفته است و معترضان نیز درخواست کردند یکی از افراد معترض به نمایندگی از جمع معترضان در جلسه کمیسیون حاضر شود.

حدود ۲۰۰ تن از معترضان به نحوه معرفی داوطلبان آزمون نیمه متمرکز دکتری به دانشگاه‌ها برای مصاحبه، در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

آنها درخواست دارند که سرورالدین رییس برکنار شده سازمان سنجش نیز در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات حاضر شود چرا که تصمیمات منجر به شکل گیری این اعتراض در زمان ریاست وی اتخاذ شده است.
۴۷۲۳۲
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.