تجهیزات کاهنده مصرف برق ادعایی ثابت نشده است

سازمان بهره وری انرژی ایران(سابا) در واکنش به تبلیغات دستگاه های کاهنده مصرف برق اعلام کرد که در مورد این دستگاه ها ادعایی ثابت نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از سازمان بهره وری انرژی ایران، مشترکان و فروشندگان تجهیزات برقی با آغاز طرح هدفمندی یارانه ها توجه خاصی به مبحث صرفه جویی انرژی و کاهش هزینه های خانوار نشان دادند به همین سبب افراد سودجو با روش های گوناگون و به کارگیری ابزار و رسانه های تبلیغاتی نسبت به بازاریابی و فروش برق اقدام می کنند.
براساس این گزارش این افراد جهت جذب خریداران و فروش محصولات خود به تبلیغ کاهش قابل توجه هزینه برق مصرفی می پردازند که به دلیل ضرر و زیان احتمالی به انشعاب های برق، عدم استفاده این دستگاه های غیر استاندارد از سوی مردم ضرورت دارد.
بنابر همین گزارش از آنجا که صحت و سقم تاثیر این تجهیزات در کاهش مصرف به تایید مراجع و آزمایشگاه های معتبر نرسیده بنابراین مورد تایید سابا و وزارت نیرو نیز نبوده و در صورت بررسی و تایید اینگونه تجهیزات برقی نتایج آن از سوی این سازمان به اطلاع عموم خواهد رسید.
سازمان بهره وری انرژی ایران(سابا) با اعلام شماره تلفن گویای مدیریت انرژی این سازمان به شماره تلفن ۴۲۸۰۵ جهت ارتباط مشترکان برق و دریافت توصیه های بهینه سازی مصرف بیان داشت که هموطنان با رعایت توصیه های بسیار ساده از جمله خرید و به کارگیری لوازم خانگی با رتبه انرژی َA، نصب سایبان بر روی کولرها و استفاده از لامپ های کم مصرف استاندارد شخصا می توانند در کاهش مصرف برق و هزینه های آن موثر باشند./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.