تجهیزات MTN در ایران نباید آمریکایی باشد

در پی تحریم ایران توسط ایالات متحده آمریکا، شرکت MTN آفریقای جنوبی اجازه ارایه تجهیزات کامپیوتری که در آن از فناوری آمریکا استفاده شده باشد را در ایران ندارد.
به گزارش موبنا، گزارش ها حاکی است شرکت MTN از تجهیزات شرکت هایی سان‌میکروسیستمز، هیولت پاکارد و سیسکو سیستم برای ارایه سرویس در ایران بهره می برد.
بر این اساس، مقامات آمریکایی قصد دارند ارایه سرویس شرکت های فناوری در ایران و خاورمیانه را با محدودیت بیشتری در پی تحریم های اقتصادی اعمال کند.
گفتنی است این تحریم ها به منظور محدودیت برنامه هسته ای ایران صورت می گیرد، اما مقامات آمریکایی پیشتر متذکر شده بودند شرکت MTN در صورتی که از سرویس ها و کالاها با مجوز خاص استفاده کنند می توانند محصولاتشان را در این کشورها به فروش برساند.
اما مقامات آمریکایی بر روی بانک ها، صنعت نفت و برنامه توسعه هسته ای ایران متمرکز شده اند.
بر اساس گزارش رویترز طی یکی دو ماه گذشته شرکت چینی ZTE که تجهیزات مخابراتی می سازد نیز در پی فشارهای بین المللی بر روی ایران نیز فروش محصولاتش به ایران را نیز محدود کرده است.
به گفته یکی از مدیران بلندپایه MTN این شرکت به دنبال سرپیچی از تعهدات خود نسبت به آمریکا نیست بلکه قصد دارد همکاری خود را با دولت آمریکا ادامه دهد، در عین حال با کشورهایی مثل ایران نیز همکاری کند.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.