تجهیز و راه اندازی نمازخانه جدید کاخ نیاوران

چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت – ۰۴:۲۳:۱۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

سرپرست مجموعه کاخ های نیاوران خبر داد:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- سرپرست مجموعه کاخ های نیاوران گفت: همزمان با میلاد پر خیر و برکت بانوی گرامی اسلام و دخت ارجمند نبی اکرم (ص)، حضرت زهرا (س) نمازخانه جدید مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران با حضور حجت الاسلام والمسلمین بروجردی، شاگرد ارشد استاد عالیقدر آیت ا… جوادی آملی در این مجموعه افتتاح می شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، مجید ابوالفتحی، سرپرست این مجموعه با اعلام این خبر افزود: مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت اقامه نماز در مکان های عمومی نسبت به ایجاد و ساخت نمازخانه اقدام کرده تا زمینه های رشد و بالندگی معنوی را همراه با اقامه نماز و پاسداشت قدر و منزلت آن تقویت کند.
وی گفت: به منظور بهره مندی از فیوضات اقامه نماز جماعت و همچنین جایگاه و نقش ارزنده آن در سعادت دنیوی و اخروی، ضرورت ایجاد نمازخانه باشکوه در مجموعه در اولویت قرار گرفت تا زمینه لازم برای ایجاد تسهیلات برای بازدیدکنندگان و همچنین همکاران فراهم شود؛ چراکه نماز در مکتب اسلام از اهمیت والایی برخوردار است.
وی با اشاره به این که پس از شناخت خدای متعال نماز برترین اعمال است توضیح داد: اقامه نماز برای هر مسلمان نشانه رابطه وی با خدای متعال و نوعی شکر گزاری از نعمت های الهی است و ما به عنوان یک مجموعه فرهنگی تلاش می کنیم تا فرهنگ اقامه نماز جماعت و برپایی آن را بیش از پیش در مجموعه و میان نمازگزاران گسترش دهیم.
ابوالفتحی گفت: نمازخانه مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران ظهر روز میلاد خانم فاطمه زهرا (س) با اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام و المسلمین بروجردی افتتاح می شود.
 وی خاطر نشان کرد: اقدامات انجام پذیرفته جهت تجهیز محل اقامه نماز این مجموعه شامل درنظر گیری فضای بزرگتر و مجهزتر برای اقامه نماز در مقایسه با نمازخانه قبلی و به دنبال آن بازسازی، نقاشی، ایجاد سیستم تهویه، مفروش کردن نمازخانه و همچنین تهیه قرآن، کتب ادعیه، مهر و جانماز جدید بوده است تا ظرفیت بیشتری جهت پذیرش نمازگزاران همراه با ایجاد حال و هوای معنوی برای آنان را داشته باشد.
شایان ذکر است مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران یکی از کاخ موزه های شمال شهر تهران است که بناهای آن متعلق به دوران قاجار و پهلوی بوده و علاقه مندان برای بازدید از این مجموعه می توانند همه روزه از ساعت ۳۰/۸ تا ۱۸ به این مجموعه واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۰۹۱۶۲۳۱۰۰۹۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.