تجهیز اتوبوس‌ها به فیلتر دوده/ از ۳۶۵ روز ۱۴۰ روز هوای ناپاک داشتیم

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

قائم مقام معاونت ترافیک شهرداری تهران از تجهیز اتوبوس‌های شرکت واحد به فیلترهای دوده از سال آینده خبر داد و گفت: این اقدام از مرگ زودرس اشخاص به سبب آلودگی هوا جلوگیری می کند.

خبر اقتصادی – مهندس حجت الله بهروز در همایش مدیریت آلودگی صوتی و هوا، رفع آلودگی هوا را نیازمند ابزارهای سیستماتیک دانست و افزود: بر اساس اطلاعات موجود در سال ۹۱ از ۳۶۵ روز سال ۱۴۰ روز هوای ناپاک داشتیم.

به گزارش مهر، قائم مقام معاونت ترافیک شهرداری تهران به برنامه‌های شهرداری در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا برنامه‌های شهرداری برای حذف ذرات کمتر از ۲٫۵ میکرون سوق یافته‌ است.

وی با تاکید بر اینکه ۷۵ درصد از این ذرات ناشی از خودروهای دیزلی است، ادامه داد: با همکاری شورای اسلامی شهر و اعتبارات مناسبی که در نظر گرفته شده است از سال ۹۳ فیلترهای دوده بر روی اتوبوس‌های شرکت واحد و خودروهای شهرداری نصب خواهد شد.

بهروز وارد کردن خودروهای هیبریدی را از دیگر اقدامات شهرداری نام برد و یادآور شد: در بخش تاکسیرانی نیز اقدام به نوسازی ناوگان کنونی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: این اقدامات سبب می‌شود که از مرگ زودرس ۱۹ هزار نفر ناشی از آلودگی هوا کاسته شود چراکه نتایج نشان می‌دهد که ذرات معلق کمتر از ۲٫۵ میکرون همانند آزبست منشا سرطان می باشند.

قائم مقام معاونت ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه دوران استفاده از فواره و باران‌های مصنوعی برای کاهش آلودگی هوا به سر آمده است، اضافه کرد: با توجه به وضعیت ایجاد شده دیگر نمی‌توان اجازه داد که ۱٫۵ میلیون موتور سیکلت که به میزان ۴٫۵ میلیون خودرو آلودگی ایجاد می‌کنند در سطح شهر تردد کنند.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.