تجهیز جاده های مازندران به سامانه ثبت تخلف سرعت

تجهیز جاده های مازندران به سامانه ثبت تخلف سرعت

عصر خودرو : مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان مازندران از بهره برداری ، سامانه پیشرفته ثبت تخلف سرعت در برخی از محور های مواصلاتی بزرگراهی این استان تا پایان سالجاری خبر داد .

به نقل از ایرنا مجید رضا نصراله نژاد گفت : محورهایی نظیر گلوگاه به بهشهر ، بهشهر به نکا ، نکا به ساری ، قائمشهر به بابل و بابل به آمل تا پایان امسال به این سامانه مجهز خواهند شد .
وی، افزایش ایمنی راهها و کاهش تصادفات و تلفات جاده ای را از مهمترین اهداف راه اندازی این سامانه برشمرد و اظهار داشت: تخلفات حادثه ساز رانندگان در جاده های استان نظیر تخطی از سرعتهای مجاز، عدم رعایت فاصله ایمن میان خودروها و مانور های حرکتی خطرناک وسایل نقلیه، ثبت و نسبت به اعمال قانون اقدام خواهد شد .
نصراله نژاد ، پایش مستمر وسایل نقلیه در حال تردد در مسیرهای تحت پوشش این سامانه از طریق تبادل لحظه ای اطلاعات میان دوربین های پلاک خوان از مهم ترین قابلیت های این سامانه اعلام کرد .
مدیر کل حمل و نقل و پایانه های مازندران یادآورشد: آگاهی از وضعیت تردد در محورهای مختلف و در نتیجه امکان مدیریت جریان ترافیک در آنها را می توان از دیگر قابلیت های این سامانه برشمرد.
نصراله نژاد افزود : با استفاده از این سامانه می توان زمان سفر وسیله نقلیه بین دو نقطه مشخص را پیش بینی کرد و با مقایسه آن نسبت به حداقل زمان مورد نیاز برای طی کردن این مسیر بر اساس سرعتهای مجاز تعریف و نسبت به اعمال قانون بر وسایل نقلیه متخلف اقدام کرد .

پنجشنبه ۲۳ شهریور   ۱۵:۵۰


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.