تحریم‌ها فرصت و زمینه‌ای برای بروز خلاقیت‌هاست

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ سهشنبه ۹ آبان ۹۱،

وزیر کشور، تحریم‌های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی ایران را یک فرصت برای کشورمان برشمرد.

به گزارش تفسیری حوزه دولت باشگاه خبرنگاران iبه نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور مصطفی محمدنجار وزیر کشور در آیین معارفه استاندار جدید ایلام با اشاره iبه تحریم‌های اعمال شده علیه ایران گفت: دشمن با طرح‌ریزی‌های جدید از جمله تحریم قصد دارد فشارها را بر ملت ایران بیشتر کند، ولی زمستان خواهد گذشت و سیاهی iبه زغال خواهد ماند.

وی در ادامه افزود: همین الان در جریان گفت‌وگوها و رایزنی‌هایی که ما با برخی مقامات اروپایی داریم، آنها نیز از مشکلاتشان ناشی از تحریم ایران سخن می‌گویند و خطاب iبه مسئولان جمهوری اسلامی اظهار دارند که ” همهش کنید تا راحت شویم” .

نجار با اشاره iبه مواردی از فشارهای دشمن ایران اظهار داشت: ترور که سخیف‌ترین راه می‌تواند باشد همراه با تهدید و تحریم‌ها از جمله ابزارهایی است که آنها علیه ما بکار گرفته‌اند، اما نتیجه‌ای نگرفتند و فشارهای اخیری که iبه ما وارد می‌کنند، بازهم نشان می‌دهد ملت ما را نشناخته‌اند .

وزیر کشور تاکید کرد: آنها نمی‌دانند که تحریم‌ها یک فرصت می باشند و در این شرایط نبوغ و خلاقیت‌ها بروز خواهد کرد و انشاء الله این تحریم‌ها هم خواهد گذشت .

نجار همچنین iبه ممانعت غرب از پخش برنامه‌های تلویزیونی ایران اشاره کرد و گفت : آنها در جایی از آزادی بیان سخن می‌گویند و دراینجا از پخش برنامه‌های ما ممانعت می‌کنند، لذا ما نمی‌دانیم که “قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس ” را.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: جامعه شهری ایلام و نیز روستاهای این استان نیازمند توجه می باشند هرچند کارهای خوبی در آنها صورت گرفته است، اما باید در جهت توسعه آنها قدم‌هایی با آهنگ جدید برداشته شود.

وزیر کشور در رابطه با چگونگی مدیریت استاندار جدید در ایلام نیز گفت : باید در انتخاب مدیران شایسته‌سالاری مورد توجه قرار گیرد، iبه توصیه هیچکس توجه نشود؛ چرا که توصیه کسی را نمی‌پذیریم .

وی همچنین iبه موضوع تعدد قومیت‌ها و برآیندهای آن که در بیان یکی از مسئولان محلی ایلام iبه آن اشاره شد، پرداخت و گفت : برخلاف اظهار نظرهایی که در آن از تعدد قومیت‌ها iبه عنوان آسیب یاد می‌شود این موضوع iبه هیچ وجه آسیب نیست و نمی‌بایست در هیچ جایی در مورد آن iبه عنوان آسیب یاد کنیم.

نجار با اشاره iبه آیه “وجعلناکم قبایل لتعارفوا” اضافه کرد: در ایران “کرد ،فارس ،لر ،ترک ،عرب ،بلوچ و ترکمن و.. ” زندگی می‌کنند که خود این یک قوت است برای کشور ، خود این ساختار نشان دهنده انسجام یک ملت است.

در این مراسم وزیر کشور “محمود عباس‌زاده مشکینی ” را iبه عنوان استاندار جدید ایلام منصوب و از “مجتبی اعلایی” استاندار سابق قدردانی کرد.
انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.