تحریم طلا علیه ایران نوعی خودتحریمی برای غرب است

۲۴خردادماه،

یک کارشناس سیاست خارجی، گفت: غرب نیازمند طلای ایران برای مبادلات ارزی بوده و همین امر دلیلی بر صحت این ادعاست که این تحریم‌ها عملا نوعی خود تحریمی برای غرب است.

“حسین کنعانی مقدم” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه، ایران گفت: به نظر می‌رسد غرب در آستانه انتخابات درصدد فشار بیشتر به جمهوری اسلامی ایران، برنامه تصویب تحریم‌های  بیشتر علیه ایران را در پیش می‌برد.

وی ادامه داد: فلزات گرانبها همچون طلا در بازار جهانی به سهولت نقل و انتقال داده شده و نیازی به سیستم‌های نظارتی غرب ندارند، بنابراین این تحریم به بهانه ادامه برنامه هسته‌ای کشورمان و مقاومت جمهوری اسلامی ایران در برابر خواسته‌های غیرمشروع غرب مبنی بر توقف آن، اعمال شده است.

این کارشناس سیاست خارجی، در پایان خاطرنشان کرد: غرب نیازمند طلای ایران برای مبادلات ارزی بوده و همین امر دلیلی بر صحت این ادعاست که این تحریم‌ها عملا نوعی خود تحریمی برای غرب خواهد بود.

گفتنی است؛ براساس تصمیم دولت آمریکا از تاریخ اول جولای (۱۰ تیرماه ) فروش طلا نه تنها به ارگانها و نهادهای دولتی، بلکه به شهروندان ایرانی ممنوع است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.