تحریف اظهارات دبیر کل سازمان ملل دربارهٔ ایران توسط واشنگتن پست

۰۲م اسفند ،

alnashra-11.jpg

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اظهارات منتسب به دبیرکل این سازمان علیه ایران را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در حالی که جمعه قبل روزنامه واشنگتن پست به هنگام انتشار یافتن مصاحبه بان کی مون با انتخاب یک عنوان هراس‌آمیز و ضد ایرانی سعی در القای سو استفاده ایران از مذاکرات دیپلماتیک برای رسیدن به بمب اتمی، از زبان دبیر کل سازمان ملل کرده بود، مارتین نسیرکی، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در سازمان ملل متحد، ضمن نشان دادن متن مصاحبه دبیرکل با روزنامه واشنگتن پست، به دخل و تصرف این روزنامه در متن مصاحبه اذعان کرد و گفت بان کی مون به هیچ وجه واژه بمب اتمی را دربارهٔ ایران به‌کار نبرده است.

او با رد قاطع ادعای واشنگتن پست اظهار کرد: این روزنامه به طور خودسرانه گفته دبیرکل را تفسیر کرده و من مطمئن هستم چنین جمله‌ای از سوی دبیرکل بیان نشده است.

نسیرکی بخش دیگری از ادعای ضد ایرانی روزنامه پرتیراژ مذکور را نیز رد کرد و گفت: دبیرکل سازمان ملل هرگز جمله‌ای دربارهٔ جدیت و فوریت تصمیم گیری شورای امنیت دربارهٔ برنامه هسته‌یی ایران نگفته بلکه او دربارهٔ کره شمالی صحبت کرده است و نه ایران.

واشنگتن پست که گفته می‌شود ارتباطات بسیاری با وزارت خارجه آمریکا دارد به نقل از دبیرکل سازمان ملل متحد نوشته بود: “شورای امنیت باید به‌طور قاطع و فوری در باره توانایی دیپلماسی برای رفع نگرانی جهانی دربارهٔ برنامه هسته‌یی ایران تصمیم بگیرد.”

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در واکنش به مطالب انتشار یافته در روزنامه واشنگتن پست نامه اعتراض‌آمیزی را برای دبیرکل ارسال کرده بود.

با علنی شدن این افتضاح رسانه‌یی و دست بردن روزنامه آمریکایی در اظهارات دبیرکل سازمان ملل متحد، مشخص شده است واشنگتن تا چه اندازه برای اثبات ادعای بین‌المللی بودن نگرانی از برنامه هسته‌یی صلح‌آمیز ایران در تنگنا قرار دارد و چگونه با توسل به دروغ و سیاه‌نمایی تلاش می‌کند یک تصویر هولناک از نیات ایران به افکار عمومی آمریکا ارائه کند و مشروعیت رفتارهای مغایر با حقوق بین‌الملل خود را افزایش دهد.

یک ماه قبل نیز خبرگزاری آسوشیتدپرس در خبری به نقل از یک منبع ناشناس ادعا کرده بود ایران آزمایشات بمب اتمی را شبیه سازی کرده است. این خبرگزاری مجبور شد در پی واکنش محافل علمی و تخصصی در آمریکا این خبر را تکذیب کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.