تحریف حقایق تاریخی باب شده است

اردیبهشت ۱۴۰۳

نماینده مجلس هشتم با انتقاد از درج مطلبی با موضوع غدیر در روزنامه بهار گفت: به تازگی شاهد این هستیم که تحریف بعضی وقایع تاریخی در کشور باب شده و به امامان معصوص تعمیم داده شده است.

“حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر” در گفتگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، در مورد یادداشت جنجال برانگیز روزنامه بهار، اظهارداشت: انجام تحریف حقایق به‌خصوص در ارتباط با امامان معصوم به هیچ وجه معنا ندارد، پیشنهاد حضرت علی(ع) برای امامت بر مسلمین یک فرمان الهی بوده و این اقدام را نمی‌توان یک انتخاب شخصی تلقی کرد.
امام جمعه موقت اصفهان یاد آور شد: طرح مباحث شبهه‌ناک در چنین ایامی که از حساسیت‌های بسیاری بین مسلمانان جهان و به‌خصوص شیعیان برخوردار است بسیار نادرست بوده و در پاره‌ای از موارد نا امید کننده است.

وی افزود: بیان چنین مفاهیمی در روزنامه کشور نوعی اخلال در افکار عمومی و تقابل با ارزش‌های اسلامی است.

حجت‌الاسلام رهبر توضیح داد: باید این اقدام روزنامه بهار را از دو جنبه مورد بررسی قرار داد اول اینکه با خوش‌بینی می‌توان این اقدام را ناشی از جهالت و نادانی دانست و در غیر این صورت این اقدامات تنها ناشی از جهت‌گیری‌های نامناسب و خلاف تفکر شیعه است.

وی گفت: به هر حال یک مسلمان شیعه که در جامعه ایران زندگی می‌کند از یکسری بدیهیات مطلع بوده و حکومت علی(ع) را می‌شناسد و با علم به این پیش زمینه اقدام روزنامه نوعی ایجاد شبهه در افکار عمومی است.

این نماینده مردم در مجلس هشتم با اشاره به اهمیت حفظ تاریخ، تصریح کرد: تحریف تاریخ نوعی خیانت است و اشخاصی که به چنین اقداماتی دست می‌زنند در جای خود باید پاسخگوی اقداماتشان باشند، این پاسخگویی در چنین زمان حساسی باید مفصل‌تر صورت گیرد.

حجت‌الاسلام رهبر خاطرنشان کرد: مشغول کردن افکار عمومی به مباحث بی‌پایه نوعی اشتباه است که خارج از نیازهای اعتقادی مردم بوده و ممکن است منجر به خروج بعضی، از مسیر دنیای شیعه باشد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.