تحریمها باعث افزایش تولید می شود

‘جعفر صادقی ‘ شامگاه پنجشنبه در مراسم افتتاح سه طرح عمرانی در شهرک صنعتی خمین افزود:با رقابت پذری صنعتگران ، افزایش کیفیت و کمیت تولیدات و افزایش مصرف محصولات داخلی تحریمها تبدیل به فرصت برای کشور ما شده است .

وی با بیان اینکه از همه نیروها ،پتانسیلها و توانمندیهای کشور باید درست استفاده کرد خاطر نشان کرد: نام گذاری سال از جانب مقام معظم رهبری به نام سال ‘تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ‘تدبیری راهبردی است تا کشور تحریمها را تبدیل به فرصت و باعث شکوفایی اقتصادی وخودکفایی هر چه بیشتر شود.

وی با اشاره به فرهنگ سازی برای استفاده از محصولات داخلی بیان داشت: مردم با مصرف تولیدات داخلی و سرمایه‌گذاری در کشور به پیشرفت اقتصادی کشور کمک می کنند و توطئه های دشمنان را برای ادامه تحریم ها خنثی می کنند.

صادقی در ادامه به ایجاد شهرکهای صنعتی به عنوان یکی از دستاوردهای مهم انقلاب به ویژه در دولت نهم و دهم اشاره کرد و اظهارداشت: تا قبل از انقلاب چهار شهر بزرگ در کشور دارای شهرک صنعتی بود اما هم اکنون شمار شهرکها و نواحی صنعتی کشور به ۶۸۰واحد رسیده است .

معاون عمران و محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور با بیان اینکه در این شهرک‌ها فرصت‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی برای رونق صنعتی کشور فراهم شده است، ادامه داد: خوشبختانه کشور از لحاظ کمی توسعه بسیار خوبی در شهرک‌های صنعتی داشته که توسعه کیفی نیز در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی قرار گرفته است.

صادقی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی برای توسعه کمی و کیفی شهرک‌های صنعتی استان خاطر نشان کرد:در چند سال اخیر تحولات بسیار خوبی در شرکت شهرک‌های صنعتی استان صورت گرفته که به واسطه این تحولات و تلاش مجموعه همکاران در شرکت شهرک‌های استان مرکزی این شرکت از گروه دو شهرک‌ها به گروه یک ارتقاء پیدا کرده است.

صادقی در ادامه یکی از مشکلات سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران طی سالهای اخیر را تامین امکانات زیربنایی نظیر آب، برق و گاز تا ورودی شهر‌کها عنوان کرد .

وی گفت:تامین این دسته از امکانات مرتبط با سایر دستگاه‌های اجرایی کشور است اما سایر عملیات عمرانی نظیر زیرسازی، روسازی، شبکه‌های داخلی آب، برق، گاز‌، فاضلاب‌، تصفیه خانه‌ها، مخازن که در حیطه وظایف زیرمجموعه صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی قراردارد با مانع جدی رو به رو نیست.ک /۲

۷۲۷۶/۱۷۴۴/ ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۸۹۲۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.