“تحریم‌های ایران باید تشدید شوند”

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

به نقل از هیل ، سناتور چاک اسکومر که رهبری دموکرات ها و جمهوری خواهان برای تشدید تحریم ها علیه ایران را در سنای آمریکا بر عهده دارد، بار دیگر بر لزوم تشدید تحریم های ایران تاکید کرد.

وی در گفتگو با برنامه دیدار با مطبوعات شبکه سی بی س نیوز آمریکا گفت: در سنا شمار بسیاری از سناتورهای دموکرات و جمهوری خواه وجود دارند که مثل من معتقدند آنچه که می تواند ایران را وادار به کنار گذاشتن برنامه هسته ای و از بروز جنگ جلوگیری کند تحریم ها است نه لغو تحریم ها.

وی در این برنامه مدعی شد: این تحریم های شدید بود که ایرانی ها را پای میز مذاکره کشاند و حالا اگر ایرانی ها فکر می کنند بدون کنار گذاشتن برنامه هسته ای خود می توانند از دست تحریم ها رها شوند ما نیز باید آنها را تشدید کنیم.

این سناتور تندروی آمریکایی همچنین مدعی شد ایرانی ها با حسن نیت پای میز مذاکره نیامده اند.

گروهی از سناتورهای آمریکایی در حالی در تلاشند تا تحریم های تازهی را علیه ایران تصویب کنند که این امر با مخالفت کاخ سفید مواجه شده است به طوری که باراک اوباما اعلام کرده است در صورت تصویب چنین طرحی از سوی سنا، آن را وتو خواهد کرد.

—————————
اسرائیل: بیانیه اتحادیه اروپا دربارهٔ لغو تحریم ها برای آرام کردن ایران است
کاخ سفید با فشارهای کنگره آمریکا روبرو است. کنگره از دولت اوباما می‌خواهد تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال کند که بدون شک این تصمیم توافقنامه ژنو را محکوم به شکست می‌کند.

سرگیری مذاکرات هسته ای میان ایران و غرب در سطح کارشناسان، تلاشهای صهیونیستها برای تخریب مذاکرات ژنو را به شکست کشاند.

“نداف أیال” دبیر سرویس بین الملل کانال ۱۰ رژیم صهیونیستی گفت: “تحولات اخیر در خصوص توافقنامه ژنو اندکی محافل اسرائیلی را دلگرم کرده بود، اما وزیر امور خارجه ایران در گفتگو با شبکه سی بی اس تأکید کرد که توافقنامه ژنو میان ایران و غرب همچنان پا برجا است.”

نداف أیال خاطرنشان کرد: “کاخ سفید با فشارهای کنگره آمریکا روبرو است. کنگره از دولت اوباما می‌خواهد تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال کند که بدون شک این تصمیم توافقنامه ژنو را محکوم به شکست می‌کند.”

أیال افزود: “این در حالی است که کاخ سفید با این پیشنهادهای کنگره مخالف است و به ناچار تحریمهایی را که درخصوص شرکتها و اشخاصی که در برنامه هسته‌ای ایران سهیم می باشند، به اجرا گذاشت.”

وی خاطرنشان کرد: “تصمیم اخیر دولت اوباما سبب ایجاد بحرانی جزئی در توافقنامه ژنو شد، اما در واقع توافقنامه ژنو با تمام جزئیات آن پابرجا است. و سبب روشن بر این ادعا صدور بیانیه‌ای از سوی کشورهای اتحادیه اروپا برای لغو فوری تحریمها علیه ایران در صورت پایبندی تهران به تعهدات توافقنامه ژنو است.”

ایال تأکید کرد: ” این تصمیم اتحادیه اروپا برای آرام کردن بحران برخاسته از فشارهای کنگره و پیشگیری از واکنش ایران و تخریب توافقنامه ژنو است. آنها به ایرانیها می گویند آرام باشید و آنچه را که آمریکاییها می‌گویند جدی نگیرد.”

وی افزود: “ایرانیها در مقبال واکنش آمریکا در اعمال تحریمهای اخیر گفتند که ابتدا غنی سازی اورانیوم ادامه می یابد و سپس نیروگاه آب سنگین اراک نیز به فعالیتهای خود ادامه می دهد.”

سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.