تحریم‌های تازه آمریکا ناقض مذاکرات صادقانه و اعتمادساز است

فروردین ۱۴۰۳

جلالی در دیدار با رئیس کمیته روابط با ایران در پارلمان اروپا:

رئیس گروه روابط با پارلمان اروپا در مجلس شورای اسلامی در دیدار با کرونبرگ گفت: تحریم‌های تازه آمریکا ناقض مذاکرات صادقانه و اعتمادساز است.

به گزارش حوزه پارلمان ممتاز نیوز، به نقل از اداره خبرها مجلس شورای اسلامی، کاظم جلالی رئیس گروه روابط با پارلمان اروپا در مجلس شورای اسلامی در دیدار با کرونبرگ رئیس کمیته روابط با ایران در پارلمان اروپا که ظهر امروز شنبه ۲۳ آذر ماه صورت گرفت با اشاره به اهمیت گفت‌وگو و رایزنی میان مجلس شورای اسلامی و پارلمان اروپا اظهار داشت: گفت‌وگوهای مستمر طرفین می‌تواند در شناخت و درک متقابل از دیدگاه‌ها و ایجاد تفاهم مؤثر باشد.

وی آمادگی مجلس شورای اسلامی بر تداوم گفت‌وگوهای فیمابین را مورد تأکید قرار داد و افزود: انجام گفت‌وگوهای منظم و مستمر میان مجلس شورای اسلامی و پارلمان اروپا ضروری به نظر می‌رسد.

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه مذاکرات اخیر جمهوری اسلامی ایران و ۱+۵ را سازنده و مثبت خواند و تصریح کرد: باید تلاش کرد این گفت‌وگوها به نتیجه برسد و تصمیم اخیر آمریکا برای اعمال تحریم‌های تازه از چارچوب مذاکرات صادقانه و اعتمادساز به دور است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: غرب تحلیل درستی از واقعات جامعه ایران ندارد و به همین سبب دچار خطا در تحلیل و تصمیم‌گیری در ارتباط با ایران شده است.

کرونبرگ رئیس کمیته روابط جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا نیز در ادامه این دیدار با اشاره به تاریخ و فرهنگ غنی ملت ایران گفت: پارلمان اروپا از نتایج مذاکرات ۱+۵ با جمهوری اسلامی ایران حمایت کرده و امیدوار است از طریق اقدامات اعتمادسازانه مذاکرات به جلو برود.

وی با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان و آشنایی با واقعیات جامعه ایرانی افزود: رسانه‌ها تصویر نادرستی از واقعیات جامعه و افکار عمومی ایران نشان می‌دهند که می‌توان سفر هیئت‌های مختلف به ایران این تصویب مخدوش اصلاح شود.

وی در همین چارچوب بر اهمیت تبادل هیئت‌های پارلمانی میان تهران و پایتخت‌های اروپایی تأکید کرد.

جهانگیرزاده، شوشتری، مره‌ صدق نماینده مردم ارومیه، قوچان و جامعه کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با انتقاد از معیارهای دوگانه غرب در خصوص حقوق بشر و تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران به ویژه تحریم دارویی سخنانی بیان داشتند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.