تحریم‌های نفتی در اجلاس نم، نم می‌کشد

چکیده: عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های دیپلماسی نفتی در اجلاس کشورهای عدم تعهد بهترین بهره را برد، گفت:‌ سد تحریم‌های نفتی علیه ایران در اجلاس غیرمتعهدها شکسته می‌شود.

 به گزارش ارانیکو به نقل از خبرگزاری خانه ملت نادر فریدونی  با اشاره به رستم قاسمی وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست وزرای خارجه درباره اهمیت نشست «نم» در حوزه بازار انرژی، گفت:تشکیل چنین اجلاسی در تهران و برگزاری آن امتیازی بسیار بزرگی برای کشور و امتیاز منفی بر کشورهای غربی و صهیونیستی بود.

نماینده مردم فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی برگزاری اجلاس در ایران و عهده‌دار بودن ریاست ایران بر این اجلاس ضربه دوچندانی را به کشورهای عضو وارد کرده است.

وی ادامه داد: افزایش تعاملات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و سایر حوزه‌ها از نکات مهم در حاشیه برگزاری چنین اجلاسی است که باید بهترین بهره‌برداری را از این فرصت داشت.

فریدونی یادآور شد: نشست نم مهم‌ترین نشست جهانی پس از مجمع عمومی سازمان ملل متحد است و در مانور سیاسی بسیاری از کشورها در عرصه بین الملل تأثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش کشورهای اروپایی و غربی این است که پل‌های ارتباطی ایران را با سایر کشورها محدود شود، گفت: بسیاری از کشورهای حاضر در اجلاس غیرمتعهدها خریداران نفتی هستند که برقراری ارتباطات اقتصادی با این کشورها فرصت مناسبی را برای کشور پدید می‌آورند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ارتقای جایگاه سیاسی و اقتصادی با برگزاری اجلاس غیر متعهدها را یکی از فرصت‌های موجود برشمرد و برگزاری این اجلاس را در صحنه امروز اقتصادی بسیار موفق ارزیابی کرد.

در همین حال رستم قاسمی وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست وزرای خارجه حضور یافت و درباره اهمیت نشست «نم» در حوزه بازار انرژی، گفت: با توجه به اینکه برخی از کشورهای نفتی اعضای اوپک و خریداران نفت ایران در این نشست حضور دارند برای ما دارای اهمیت است و ما در حال مذاکره با این کشورها هستیم


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.