تحریم‌ها تاثیری بر بانکداری الکترونیک ندارد

۳۰م دیماه ،

بینا- مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی با اعلام اینکه تحریمها تاثیری بر بانکداری الکترونیک ندارد، گفت: انحرافات استفاده از سیستم‌های الکترونیک رفع می‌شود.
به گزارش بینا، ناصر حکیمی از ایجاد توان فنی مناسب در کشور به منظور توسعه بانکداری الکترونیک و استفاده از این تکنولوژی خبر داد و به مهر گفت: در این بخش بدون توجه به تحریمها، استانداردهای مورد نیاز رعایت و در اختیار مشتریان قرار می گیرد.
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی اظهار داشت: صنعت بانکی و پرداخت، صنعتی کاملا استاندارد است و شرکتهای داخلی در حال حرکت به این سمت می باشند که بتوانند مطابق با استانداردهای بین المللی، نیازهای داخلی را به صورت بومی تامین کنند.
حکیمی با اشاره به استفاده از استانداردهای بین المللی در حوزه بانکداری الکترونیک، گفت: در سالهای اخیر به سبب رشد سریع استفاده از تکنولوژی در بانکداری الکترونیک و راه اندازی طرح هایی ماند شاپرک بعضی انحرافات در اجرای سیستم ها پیش آمده است که هم اکنون درصدد هستیم استفاده از امکانات را به رویه های معمول برگردانیم.
وی به کارگیری استانداردهای مختلف در حوزه بانکداری الکترونیک و مشکلات احتمالی که ممکن است در مسیر استفاده از این امکانات به وجود آید را مانند آلودگی هایی دانست که ممکن است در استفاده از خودروها با استانداردهای مختلف به وجود آید.
این مقام مسئول در بانک مرکزی دربارهٔ احتمال تاثیر تحریم‌ها در استفاده از استانداردهای بانکداری الکترونیک در کشور، گفت: در حال حاضر تمامی سیستم‌های فنی با پروتکل ها و نظامات استانداردی با یکدیگر صحبت می کنند؛ بنابراین این موضوع ارتباطی با تحریم ها پیدا نمی کند.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.