تحریم‌ها ساخت قطعات خودرو را در ایران رونق داد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در مراسم راه‌اندازی خطوط تولید رانا، گفت: افزایش داخلی‌سازی قطعات خودرو، مرهون تحریم‌ها و دستان توانمند متخصصان داخلی است و شاید اگر تحریم‌ها نبود، قطعات خودرو تا ۷۰ درصد تولید داخلی نمی‌شد.

 

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی افزود: علیرغم تحریم‌ها هم اکنون ایران توانسته در زمره یکی از خودروسازان دنیا قرار گیرد و حتی قطعات بدنه رانا هم در شرکت قالب‌های صنعتی ایران خودرو ساخته می‌شود.

 

وی تصریح کرد: داخلی سازی صد در صد قطعات خودرو صرفه اقتصادی ندارد، اما در صورتی که مجبور باشیم این کار را هم انجام خواهیم داد و از مسیر ترقی که تحریم پیش روی ما می گذارد استقبال می کنیم.


نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تحریم ایران توسط کشورهای غربی را فرصتی مناسب برای پیشرفت کشور دانست و اظهار داشت:‌ دهه چهارم انقلاب دهه تبدیل ایران به قدرت بزرگ اقتصادی است.


وی با اشاره به گام های بلندی که در مسیر پیشرفت و تعالی در جمهوری اسلامی ایران برداشته شده است، تصریح کرد: کسب رتبه ۱۵ در عرصه تولید علم و رتبه ۵ در عرصه فن آوری نانو و پیشی گرفتن از برخی کشورهای پیشرفته در این زمینه، نشان می دهد که در ایران همه ظرفیت های لازم برای رسیدن به چشم اندازهای ترسیم شده وجود دارد.


ابوترابی فرد در پایان به اراده قوی برای قطع وابستگی به درآمدهای نفت اشاره کرد و افزود: وابستگی صد ساله اقتصاد ایران به نفت، در مدت دو سال قطع خواهد شد و درآمدهای حاصل از نفت و سایر فرآورده های آن مستقیما به حساب صندوق توسعه ملی واریز خواهد شد تا پشتوانه ای برای اهداف بلندمدت صنعت و نظام جمهوری اسلامی ایران باشد. 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.