تحریم‌ها نمی‌تواند ایران را از مسیر پیشرفت خود منحرف کند

به گزارش روز پنج شنبه خبرنگار ایرنا، ‘سید محمد حسینی’ در آیین بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی شهرستان بندر ماهشهر اظهار کرد: دین مبین اسلام تاکید فراوانی بر کسب علم و دانش دارد و رمز موفقیت و پیروزی ملت ایران نیز همین مساله است.

وی بیان داشت: امروز جهان شاهد این است که ایران اسلامی روز به روز قله‌های پیشرفت و توسعه را فتح می کند و در تمام عرصه‌ها اعم از انرژی هسته‌ای، نانو، صنعت، هوا و فضا و … به نوآوری و یک گام تازه دست پیدا می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ملت ایران نشان داده‌اند همانگونه که جنگ تحمیلی نتوانست لحظه‌ای ما را متوقف کند, تحریم‌ها و تهدیدها نیز اثری ندارند و امروز با وجود هجمه رسانه‌ای هیچ خللی در عزم راسخ نظام مقدس جمهوری اسلامی و جوانان این مرز و بوم ایجاد نمی‌شود.

حسینی تاکید کرد: روح خودباوری، اعتماد به نفس و توجه به کسب علم و دانش موجب دستیابی به این پیشرفت‌ها شده است.

وی در ادامه سخنان خود از برگزاری هفته‌های فرهنگ رضوی در سراسر کشور خبر داد و گفت: این برنامه از هفته آینده در استان کهگیلویه و بویر احمد آغاز خواهد شد و در راستای نهادینه کردن و ترویج این فرهنگ غنی برنامه‌های بسیار خوبی اجرا می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به در پیش بودن زمان برگزاری نمایشگاه بزرگ بین‌المللی کتاب تهران اشاره کرد و اظهار داشت: این نمایشگاه در نوع خود بی ‌بدیل و بی ‌نظیر است, چرا که در هیچ کجای دنیا نمایشگاه کتابی با بیش از ۵ میلیون بازدید کننده وجود ندارد.

حسینی خاطر نشان کرد: اما این شوق و علاقه در ایران اسلامی وجود دارد و هر روز نیز بیشتر می‌شود و این زمینه‌ای برای افزایش سرانه مطالعه در کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: هر چه جوانان اهل مطالعه, اندیشه و بینش باشند و قدرت تحلیل و تجزیه داشته باشند, دغدغه تاثیر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم را نخواهیم داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به مسایل فرهنگی اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه نیز پیش ‌بینی شده که در هر پروژه عمرانی یک پیوست فرهنگی نیز لحاظ شود که در این راستا در پروژه‌های مسکن مهر که از کارهای بزرگ دولت در زمینه عمرانی است باید علاوه بر ساخت مسجد به ایجاد مراکز فرهنگی و هنری نیز توجه شود.

۶۴۲/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۸۱۴۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.