تحریم ایران به ضرر کارخانه‌های پژو سیتروئن فرانسه

۱۸ام بهمن ،

87.11.90.jpg

شرکت پژوسیتروئن فرانسه در پی زیان‌دهی این شرکت قصد دارد کارخانه قطعه‌سازی اولنه – سو – بوآ را با سه هزار کارگر تعطیل کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اعتصاب کارکنان کارخانه قطعه سازی پژوسیتروئن فرانسه در اعتراض به تصمیم مسئولان شرکت پژو برای تعطیلی این کارخانه در حومه پاریس پس از گذشت دو هفته همچنان ادامه دارد.

شرکت پژوسیتروئن فرانسه در پی زیان دهی این شرکت قصد دارد علاوه بر اخراج هشت هزار کارگر خود تا دو سال آینده، کارخانه قطعه سازی اولنه – سو – بوآ را با سه هزار کارگر تعطیل کند.

به گزارش ایسنا، پژو اعلام کرده بود که به خاطر مشکلات به وجود آمده در بازار خودروی جنوب اروپا و ایران و باوجود افزایش تقاضا در بازارهای روسیه و چین فروش این شرکت در سال قبل میلادی ۱۶٫۵ درصد کاهش یافت.

پژو اعلام کرده که تاثیرات منفی ناشی از بحران بدهی بر منطقه جنوب اروپا سبب شد تا فروش پژو در این منطقه با کاهش مواجه شود.

پژو سیتروئن فرانسه که دومین خودروساز بزرگ اروپا است، به سبب افت شدید فروش خودرو، ۱۵۰۰ موقعیت شغلی دیگر را تا سال ۲۰۲۴ حذف می کند.

پژوسیتروئن بعد از فولکس واگن دومین خودروساز بزرگ اروپا است که در سال ۲۰۱۲ فروشش به کمتر از سه میلیون دستگاه معادل ۲٫۹۶۵ میلیون دستگاه رسید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ۶۰ درصد از فعالیت اقتصادی پژو مربوط به بازار فرانسه و جنوب اروپا می‌شود.

در همین حال بیزینس اینکوایرر نیز گزارش داد که پژو اعلام کرده است “تصمیم به توقف فروش محصولات سی‌کی دی این شرکت در ایران در فوریه سال ۲۰۱۲ طبق قوانین بین‌المللی انجام شد که در عین حال روی فروش پژو در سال قبل تاثیر منفی گذاشت.”

پژو در سال ۲۰۱۱ بالغ بر ۴۵۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه از محصولاتش را به صورت سی‌کی‌دی در ایران فروخته بود.

این درحالی است که شماری از اعضای اتحادیه صنفی و کارگری این کارخانه قطعه سازی، در معرض تعطیلی قرار گرفتن واحد اولنه – سو – بوا و توقف صادرات قطعات تولیدی این کارخانه به ایران در پی تحریم‌های اعمالی غرب را در به وجود آمدن این معضل بی تاثیر ندانستند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.