تحریم تازه ایران از سوی شورای امنیت سازمان ملل + تازهترین اقدام ضدایرانی دولت کانادا

۳۰م آذر ،

اعمال تحریم های شورای امنیت علیه دو شرکت ایرانی، راه تازه ایران برای دور زدن تحریم های نفتی غرب و جدیدترین اقدام ضدایرانی دولت کانادا از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان دربارهٔ ایران است.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» از اعمال تحریم هایی از سوی شورای امنیت سازمان ملل علیه دو شرکت خبر داده که ادعا می گردد در ارسال تسلیحات به سوریه و دیگر کشورها نقش دارند. «سوزان رایس»، نماینده آمریکا در سازمان ملل با استقبال از این موضوع مدعی شده این دو شرکت در زمینه انتقال مهمات، تفنگ، مسلسل، گلوله خمپاره و دیگر تسلیحات به سوریه فعال بوده اند. وی گفته این تحریم های تازه، بر تحریم های از پیش موجود علیه بخش حمل و نقل ایران اضافه می گردد تا توانایی ایران برای استفاده نامشروع از ابزارهای حمل و نقل را از میان ببرد.

سایت خبری «انرژی تریبیون» با بیان اینکه ایران در زمینه گریختن از تحریم های غرب، روز به روز خلاق تر می گردد، از فروش حجم رو به افزایشی از نفت کوره توسط ایران خبر می دهد. به نوشته این پایگاه اینترنتی، فروش این ماده می تواند معادل یک سوم از درآمدهایی که به واسطه تحریم فروش نفت خام، از دست ایران رفته را جبران کند. بر اساس گزارش این پایگاه اینترنتی، از ماه ژوئیه که تحریم های تازه غرب علیه بخش انرژی ایران اعمال شد، ایران به طور ماهانه صادرات نفت کوره خود را افزایش داده و در همین حال، صادرات نفت خامش به حدود نصف کاهش یافته است.

یکی از خبرها امروز «واشنگتن پست»، به تازهترین اقدام ضدایرانی دولت کانادا اختصاص یافته است. به نوشته این روزنامه، دولت کانادا روز قبل اعلام کرد نام گروهک منافقین را از لیست رسمی گروه‌های تروریستی این کشور خارج کرده است. این روزنامه اشاره می کند که اقدام کانادا، در پی اقدامات مشابهی از سوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا انجام می گیرد. با این حال، واشنگتن پست خاطرنشان می سازد که گروهک منافقین در دهه ۱۹۸۰ میلادی مجموعه ای از بمب گذاری ها و ترورها را در ایران انجام داد و در جنگ ایران و عراق نیز با صدام حسین همراه شده و علیه ایران جنگید. در ادامه این مطلب آمده که به نظر منتقدان، انجام چنین اقدامی از سوی دولت های غربی حتی می تواند ایرانیان میانه رو را به این باور برساند که این دولت ها تروریسم را مورد تأیید قرار می دهند.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.