تحریم صنایع پتروشیمی ایران در آستانه انتخابات، سیاسی است

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
یک عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم صنایع پتروشیمی ایران توسط آمریکا، گفت که اعمال تحریم‌های تازه آن هم در آستانه انتخابات کاری صرفا سیاسی و برای دلسردی مردم از شرکت در انتخابات است.

ایسنا نوشت: حجت‌الاسلام موسی احمدی اظهار کرد: آمریکا تاکنون تحریم‌های گام به گامی را برای ما وضع کرده اما وقتی می‌بینیم آمریکا گام بعدی تحریم را اعمال می‌کند، به یقین می‌رسیم که گام‌های قبلی اثرگذار نبوده است.

وی با بیان اینکه “ایجاد محدودیت‌های بیشتر از سوی غربی‌ها بویژه آمریکایی‌ها منجر به مقاوم‌تر شدن ملت ایران می‌شود”، افزود: اینکه در شرایط حاضر تحریم‌ها متوجه شرکت‌های پتروشیمی کشورمان شده نیز در آستانه انتخابات جنبه روانی دارد و آنها می‌خواهند با این شوک روانی مردم را از ورود به انتخابات دلسرد کنند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: تاکنون هرچه دشمنان ما در آستانه ایام مهم در کشور برای ما تضییقات ایجاد کرده‌اند مردم متحدتر و منسجم‌تر وارد عرصه شده و پاسخ کوبنده و محکمی به آنها داده‌اند.

نماینده مردم دیر و کنگان در مجلس با بیان اینکه اغلب کارخانه‌های پتروشیمی کشور به شرکت‌های خصوصی واگذار شده، گفت: بیشترین کارخانه‌های پتروشیمی‌ها در حال انجام فعالیت‌های زیرساختی می باشند و هنوز به بهر‌ه‌وری نرسیده‌اند اما در مورد پتروشیمی‌هایی که از آنها بهره‌برداری می‌شود همان‌طوری که برای صادرات نفت و انتقال ارز راهکارهایی وجود داشت در این زمینه هم راهکارهایی به وجود خواهد آمد.

احمدی با اشاره به نیاز کشورهای دیگر به محصولات پتروشیمی ایران، اضافه کرد: کسانی که به فرآورده‌های پتروشیمی ایران نیاز دارند تحریم‌ها را دور زده و از ما این فرآورده‌ها را خریداری می‌کنند؛ بنابراین در این مرحله قطعا آمریکا منزوی‌تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه “بودجه مصوب مجلس برای سال ۹۲ متکی به فرآورده‌های نفتی نیست”، گفت: به اعتقاد من تحریم اعمال شده از سوی آمریکا تاثیرات مورد نظر آنها را بر ایران نخواهد داشت.


RSS
ماخذ:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.