تحزب‌گرایی توحیدی ایران نباید پیرو تحزب اومانیستی غرب باشد

فروردین ۱۴۰۳

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: کنار گذاشتن اعتقادات دینی و گفتن اینکه تحزب در غرب موفق است و باید از آن الگو گرفت،‌ بیهوده است، چرا که غرب برای رسیدن به اهدافش از هر وسیله‌ای چون کشتار جمعی و قتل عام فجیع انسان‌ها استفاده می‌کند.

“عشرت شایق” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تفاوت تحزب غرب و ایران اظهار داشت: تحزب در غرب بر پایه اومانیسم است که در ظاهر چهره موفقی دارد، اما هدف آن دنیاگرایی بوده و کاملا غلط است، بنابراین هدف چهره‌های حزبی در آمریکا و موفقیت آن‌ها رسیدن به منافع ملی است،  به همین منظور به کشورهای مختلف تجاوز کرده و فجایع عظیمی را سبب می‌شوند.   
 
شایق تحزب در ایران را بر پایه اعتقاد محکم اسلامی ارزیابی و تصریح کرد: اسلام دو نوع تحزب حق و باطل را معرفی کرده و برای رسیدن به حق باید یک ساختار قوی بر مبنای خدمت به مردم و بر پایه نظام توحیدی به کار گرفته شوند که از این نظر تفاوت محسوسی با غرب دارد.
 
عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شکل‌گیری تحزب بر مبنای نظام روح یک‌ تشکل و استفاده از تجربیات دیگران کالبد آن است، تاکید کرد: کنار گذاشتن اعتقادات دینی و گفتن اینکه تحزب در غرب موفق است و باید از آن الگو گرفت، بیهوده است، چرا که غرب برای رسیدن به اهدافش از هر وسیله‌ای چون کشتار جمعی و قتل عام فجیع انسان‌ها استفاده می‌کند، آیا این توفیق است؟‌
 
وی با بیان اینکه کلمه تحزب در قرآن صریحا وارد شده،  تصریح کرد: مهم این است که روح تحزب در کشور ما بر پایه نگاه قرآنی است، اما اگر بخواهیم از حرکت‌های علمی و کالبد علمی سایر کشورها در زمینه کالبد احزاب استفاده کنیم، اشکالی ندارد.   
 
شایق اظهار داشت: نظام تعلیم و تربیت اسلام، از هر نظامی قوی‌تر است و دیدگاه‌های بعضی اشخاص حزبی و چگونگی خاستگاه تشکیلات را نباید بر پایه تمام احزاب ایران دانست.   
 
عضو جمعیت ایثارگران با توجه به برخی احزاب کشور که تنها ۲ یا ۳ عضو دارند، گفت:‌ تشکیل حزب موفق نیازمند تربیت نیرو است که در تمام عرصه‌ها تعمیم‌ پذیر باشد، بنابراین نباید به احزاب یک‌طرفه نگریست، چرا که حزب یک طبقه تکمیلی سیاسی در اداره کردن کشور است.   
 
وی در ادامه تصریح کرد: جدا از جایگاه حزب و تشکل در ایران حتی حرکت‌های آموزشی موفق یا تولید کتاب‌های جامع در عرصه‌های علمی و بالاتر‌ صورت نگرفته است.

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلام در پایان خاطرنشان کرد: احزابی که انگیزه‌های بسیاری دارند از یک حزب به تشکیلات سیاسی بزرگتری کشیده شده‌‌اند، بنابراین بازنگری در تشکیلات داخل حزبی می‌تواند در ساماندهی احزاب موثر باشد تا احزاب علاوه بر بزنگاه‌های سیاسی در سایر عرصه‌ها نیز حضور موفقی داشته باشند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.