تحصیل یک میلیون نفر در کلاس ششم

جام جم آنلاین: معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش و پرورش گفت: در نخستین سال استقرار پایه ششم دوره ابتدایی در مهرماه امسال یک میلیون و ۸۰ هزار دانش آموز دراین پایه تحصیل خواهند کرد.

فاطمه قربان افزود: نظام آموزشی ۳-۳-۶ از سال تحصیلی آینده (۹۲-۹۱) اجرا خواهد شد که براساس آن پایه ششم ابتدایی جایگزین پایه اول راهنمایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود فضاهای آموزشی در پایه ششم از ۲۵۰ کلاس به ۳۰۰ هزار کلاس درس افزایش یابد.

معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش و پرورش به محتوای کتاب های درسی این پایه اشاره کرد و اظهارداشت: در پایه ششم ابتدایی علاوه بر کتاب هایی که در پایه پنجم ابتدایی تدریس می شود، دو کتاب «تفکر و پژوهش» و «کار و فناوری» نیز اضافه شد.

قربان افزود: در پایه ششم ابتدایی کتاب های درسی ادبیات فارسی، ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، آداب زندگی، دینی و اخلاق، قرآن، تربیت بدنی و هنر ارایه می شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش و پرورش توضیح داد: محتوای کتاب های پایه دوم ابتدایی نیز تغییر کرده و کتاب های این پایه ادامه دروس پایه اول ابتدایی بوده به گونه ای که کتاب های درسی پایه اول و دوم به یکدیگر پیوستگی دارد و همسو با یکدیگر هستند.

وی با بیان اینکه کتاب های پایه دوم تغییر محتوایی و کتاب های پایه ششم ابتدایی جدید التالیف است، گفت: در سال تحصیلی آینده کتاب سایر پایه های ابتدایی نیز تغییری نداشته است.

قربان افزود: سال تحصیلی جدید- ۹۲-۹۱- با حضور شش میلیون و ۸۰۰ هزار دانش آموز ابتدایی در ۳۰۰ هزار کلاس درس آغاز می شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش و پرورش اظهارداشت: پیش بینی می شود درسال تحصیلی آینده در پایه اول ابتدایی شاهد حضور یک میلیون و ۲۵۰ هزار نوآموز باشیم. (ایرنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.