تحصیلات از آمار طلاق می کاهد

۰۷م آذر ،

یک روانشناس گفت: امروزه هر چه تحصیلات بالاتر رود از آمار طلاق کاسته می گردد و همچنین هر چه تحصیلات افزایش یابد درک اشخاص از زندگی نیز بالا می رود و سطح توقعات پایین می آید.

امان الله قرایی مقدم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: معلمان کمترین آمار طلاق و خانه دارها بیشترین آمار طلاق را در جامعه دارا می باشند.

وی افزود: یکی از عوامل مهم در طلاق، دو ساختی شدن جامعه است که سبب تفاوت در افکار بین دختران و پسران و ایجاد اثرات منفی در آنها می گردد.

وی اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی که زوجین که ازدواجشان به طلاق منجر می گردد تناقض بین افکار قبل و امروز پسران و دختران است و وجود این اختلاف نظرها کم کم به جدایی زوجین می انجامد.

این روانشناس با اشاره به عوامل دیگر طلاق زوجین بیان کرد: اقتصاد و معیشت خانواده از جمله عوامل دیگری است که به طلاق منجر می گردد، وقتی در جامعه بیکاری افزایش پیدا کند طلاق هم افزایش می یابد.

قرایی مقدم تصریح کرد: اشتغال در جامعه برای تأمین مخارج زندگی مهم است و اگر زوجین از نظر تأمین نیازهای ضروری خود بر نیایند با مشکلات عدیده ای مواجه شده و در نتیجه زندگی هم دوامی ندارد.

وی ادامه داد: زوجین یکدیگر را درک نمی کنند و این درک نکردن هر روز آنها را از هم دورتر می کند تا جایی که به طلاق تن می دهند.

قرایی مقدم تصریح کرد: وقتی خواسته های زوجین از یکدیگر بیشتر شود اختلاف در بین آنها رشد می کند و بنیان خانواده را از هم می پاشد.

وی عنوان داشت: چشم و همچشمی ها، اعتیاد، دخالت های والدین، تفاوت فرهنگی، ناتوانی جنسی،‌ رابطه های نامشروع، نداشتن شناخت کافی از یکدیگر هم عوامل بسیار مهمی برای طلاق است.

قرایی مقدم خاطر نشان کرد: در سال های اخیر به سبب تحصیلات آمار طلاق بین رنج سنی ۲۵ تا ۳۵ سال کاهش یافته است./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.