تحصیل دانشجویان ۲۷ کشور جهان در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران

قاضی خوانساری:

رییس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: دانشجویان ۲۷ کشورجهان در ۱۵ دانشگاه از دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد قاضی خوانساری، رییس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور اظهارداشت: دانشجویان ۲۷ کشورجهان در ۱۵ دانشگاه از دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران مشغول به تحصیل هستند. 

وی در ادامه افزود: این دانشجویان شامل ۶۰۰ نفر هستند که با پرداخت هزینه شهریه در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند.

وی اظهار کرد: نحوه پذیرش این دانشجویان و وضعیت دانشگاه‌های پذیرنده و شرایط آنان در همایش مدیران آموزشی در ارومیه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

قاضی خوانساری گفت: بررسی بورس‌های تحصیلی و نیاز سنجی در عرصه دانشگاهی نیز از مباحث مهم مطرح در این همایش است.

خوانساری گفت: از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور می‌خواهیم تا از نحوه این نیاز سنجی آگاه شده و رشته‌های مورد نیاز را اعلام کنند.

وی افزود: تنها رشته‌هایی را در این زمینه می‌پذیریم که جزو رشته‌های خاص و نوین است و می‌تواند برای مرتفع کردن نیازهای آینده کشور مهم باشد.

رییس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور با اشاره به موضوع استاد مشاور گفت: در این زمینه آیین نامه‌هایی وجود دارد ولی بعضی مسایل موجب اجرا نشدن آن شده است.

وی اظهار کرد: امروز اغلب دانشگاه‌ها از وضعیت و مشکلات دانشجویان مطلع نیستند و اساتید نیز رغبتی به این موضوع ندارند، در حالیکه طرح استاد مشاور و اجرای آن در دانشگاه‌ها می‌تواند گامی مثبت در افزایش پیشرفت تحصیلی باشد.

همایش مدیران آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور از روز چهارشنبه در ارومیه به مدت دو روز و با هدف بررسی مسایل و مشکلات آموزشی دانشگاه‌ها و مرتفع سازی آنها آغاز شد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.