تحصیل دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده خراسان شمالی ‌در کانکس‌‌

وی همچنین با اشاره به ضرورت تأمین فضای آموزشی در طرح‌های مسکن مهر استان گفت: جمعیت زیادی در گلستان شهر بجنورد و سایر شهرک‌های مسکن مهر استقرار می‌یابند از این رو باید فضای آموزشی مورد نیاز تامین شود.

فارس: استاندار خراسان شمالی گفت: دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده این استان از سال ۷۴ همچنان در کانکس تحصیل می‌کنند.

ابوطالب شفقت بعد از ظهر امروز در نشست با رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار کرد: وضعیت مدارس ما وضعیت خوبی نیست و نسبت به سایر استان‌ها ضعیف هستیم.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: حق استان در قانون تخریب و بازسازی مصوب مجلس دیده نشده و ضایع شده است و به حق استان‌هایی مثل خراسان شمالی توجه کافی نشده است.

وی با تاکید بر اینکه باید به  نوسازی مدارس خراسان شمالی توجه ویژه‌ای شود خاطرنشان کرد:حداقل از لحاظ ریالی  نوسازی مدارس استان ۵۰ میلیارد تومان از میانگین کشوری عقب است.

استاندار خراسان شمالی ازرئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خواست  تا بر اساس شاخص‌ها استان را به میانگین کشوری در مدارس برساند.

وی همچنین با اشاره به ضرورت تأمین فضای آموزشی در طرح‌های مسکن مهر استان گفت: جمعیت زیادی در گلستان شهر بجنورد و سایر شهرک‌های مسکن مهر استقرار می‌یابند از این رو باید فضای آموزشی مورد نیاز تامین شود.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به رویکرد نوسازی مدارس نیز افزود: متأسفانه در سطح کشور نوسازی خودش را خیلی متولی مدرسه نمی‌داند، صاحب کار آموزش و پرورش است و نوسازی باید در خدمت آن باشد.

شفقت خواستار تغییر این رویکرد سازمانی در استان‌ها به منظور توسعه و رفع مشکلات مدارس با مشارکت آموزش و پرورش شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه تأمین مدارس صدرا باید توسط آموزش و پرورش انجام شود، از سازمان تبلیغات  نیز خواست تا با دعوت رئیس سازمان تبلیغات اسلامی  مسائل و مشکلات این حوزه بررسی و رفع شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی هم در این نشست اظهار کرد: ۴۰ هزار نفر روز در مروج سلامت زیرپوشش قرار گرفته‌اند.

محمد وحیدی افزود: برای هوشمندسازی مدارس پیگیری‌های خوبی انجام شد تا استان به جایگاه خودش در استفاده از تکنولوژی‌های نوین و فضاها برسد.

وی گفت:آموزش و پرورش برای آماده شدن کلاس‌های پایه ششم ابتدایی سه حوزه ساماندهی نیروی انسانی، تأمین نیرو برای دغدغه نداشتن خانواده‌ها انجام داده است

به گفته وحیدی۶۶۱ کلاس درس در پایه ششم ابتدایی بوده که برای مهر ماه امسال ساماندهی شده است.

۵۰ وی اظهار کرد: کلاس شهری و روستایی برای پایه ششم ابتدایی در استان پیش بینی شده که علاوه بر ساخت فضا های مورد نیاز بخشی نیز به صورت کانکسی تأمین می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی هم با اشاره به همکاری مطلوب آموزش و پرورش برای مدارس صدرا گفت: دغدغه ما ساخت مدارس صدرا است و مشکل فضا داریم.

حجت‌الاسلام با محمد ایزانلو اظهار امیدواری کرد تا با مشارکت آموزش وپرورش این مشکل نیز برطرف شود.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.