تحصیل کرده ها ۱۰ برابر بیکارتر از دیگران اند!

هم اکنون نرخ بیکاری در میان دارندگان مدرک دیپلم و زیر آن دو درصد و در فارغ التحصیلان دانشگاهی حدود ۲۰ درصد است.
واحد مرکزی خبر: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی ۱۰ برابر کسانی است که مدرک دیپلم و یا کمتر از آن دارند.

آقای شیخ الاسلامی در مراسم پایانی سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت افزود: هم اکنون نرخ بیکاری در میان دارندگان مدرک دیپلم و زیر آن دو درصد و در فارغ التحصیلان دانشگاهی حدود ۲۰ درصد است.

وی این موضوع را نشانه ضعف نظام آموزشی دانست و گفت: شاید این موضوع خیلی متاثر از مسئولان نظام آموزشی نباشد اما در هر حال باید این مشکل را برطرف کنیم.

شیخ الاسلامی با بیان اینکه هم اکنون یکی از مهمترین و اصلی ترین اموری که باید همه مردم و مسئولان به آن اهتمام ورزند موضوع آموزش های مهارتی است، افزود: آموزش محوری، راهبرد اساسی و کلان برای پیشرفت و توسعه کشور و تحقق اهداف نظام و سند چشم انداز است.

وی گفت: نظام آموزشی علمی و تئوری درکشور ما رشد خوبی داشت اما نتوانست به تقاضای جامعه پاسخ دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: هم اکنون جوانان ما با تحصیل در مدارس و اخذ دیپلم و گذراندن دوره های آموزشی عالی و تکمیلی به محفوظات حجیم و متنوعی می رسند اما حلقه مفقوده این نظام آموزشی این است که توانایی و امکان مناسبی برای تبدیل این محفوظات به کار و فعالیت فراهم نیست.

مراسم پایانی سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت با حضور رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مجتمع فرهنگی نگین غرب برگزار شد و برترین های این دوره از مسابقات در آن معرفی و تجلیل شدند.

The post تحصیل کرده ها ۱۰ برابر بیکارتر از دیگران اند! appeared first on مجله سرگرمی پاتوق ویژه,عکس,اس ام اس,دانلود,اهنگ,فیلم.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.