تحصیل ۱۷ درصد دانشجویان در رشته‌های برق و کامپیوتر

۲۶خردادماه،

قائم مقام وزیر در فناوری و امور بین الملل گفت: ۱۷ درصد دانشجویان در حوزه برق و کامپیوتر مشغول تحصیل می باشند.
دکتر مرتضی براری در مراسم انعقاد تفاهم نامه ایجاد پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دانشگاه پیام نور گفت: چهارمیلیون و نیم دانشجو در دانشگاهها در حال تحصیل می باشند که ۱۰ در صد آنها در رشته کامپیوتر و ۷ درصد در رشته برق تحصیل می کنند ۱۷ درصد دانشجویان یعنی حدود ۷۳۱ هزار دانشجو در این دو حوزه مشغول تحصیل می باشند.
 
وی ادامه داد: رتبه های بالای کنکور در این حوزه می باشند از ۱۰۰ نفر اول کنکور ۸۱ نفر اول در این رشته ها مشغول به تحصیل می شوند.
 
قائم مقام وزیر در فناوری و امور بین الملل افزود: ۲۵ میلیون ایرانی خریدار بازی یارانه ای می باشند باید دید سهم ما در این بازار چقدر است چرا که هم بر اقتصاد و هم برفرهنگ ما تاثیر گذار است.
 
وی افزود: ۶۰ میلیون سیم کارت و ۲۵ میلیون تلفن ثابت به مردم ارایه شده این درحالی است که هنوز تلفن ثابت خدمات ارزش افزوده ندارد انتظار است دانشگاه‌ها در این زمینه فعالیت کرده و آن را افزایش دهند.
 
براری افزود: حدود ۳۴ تا ۴۰ میلیون نفر با اینترنت سرو کار دارند باید نقش دانشگاه‌ها در خدمات به این کاربران را بررسی کنیم.
 
قائم مقام وزیر در فناوری و امور بین الملل به نقش ICT اشاره کرد و گفت: ICT در همه حوزه‌ها تاثیرگذار است و می گردد با آن در تمام حوزه ها تحول ایجاد کرد. ICT در ارتقا سلامت و ارتقا سلامت اشخاص در جاده ها بیشترین تاثیر را دارد.
 
وی افزود: در  پژوهشگاههایی که ایجاد می گردد نیاز است در زمینه های مختلف مانند اقتصاد ICT ، مقرارت ICT، و حتی مدیریت ICT پژوهش هایی انجام شود.
 
براری حمایت وزارت ارتباطات را از پروژه هایی که در دانشگاه‌ها تجاری می گردد، اعلام کرد و افزود: وزارت ار تباطات از پروژه هایی که در دانشگاهها تجاری می گردد حمایت لازم را انجام می دهد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.