تحقق اقتصاد مقاومتی با تقویت بخش کشاورزی

طرح اقتصاد مقاومتی طرحی بسته و درونگرا نیست بلکه یک اقتصاد پویا و روان است که در صورت توجه مسئولان و با به کارگیری طرح های نوین می توان زمینه را برای پایداری اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، هدف اقتصاد مقاومتی بازسازی و احیاء اقتصاد ملی است، موجودیت این اقتصاد که ایرانی و اسلامی است باید هر چه بهتر معلوم و مشخص شود و اگر بومی سازی ، خصوصی ، پر بازده و تولید زابودن را از شاخص های اقتصاد مقاومتی بدانیم بدون شک کشاورزی اقتصادی مقاوم است.

طرح اقتصاد مقاومتی،طرحی بسته و درون گرا نیست بلکه یک اقتصاد پویا و روان است که لزوم سرمایه گذاری بر محصولات غیر نفتی در آن تاکید شده است.

همچنین در چند سال اخیر که مقام معظم رهبری با تیز بینی خاص خود اقتصاد را جزء اصلی ترین جهت گیری های کشور قرار داده است و نامگذاری سالجاری به عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی انتظار می رود مسوولان برای کشاورزی  که منشا تولید ملی و سرمایه ایرانی است اهمیت بیشتری قایل شوند و با اصلاح قوانین دست و پاگیر در اعطای تسهیلات کشاورزی و ارائه بسته های حمایتی از کشاورزان حمایت کنند.

کشاورزی یکی از مقوله های اقتدار و امنیت ملی هر کشوری است، زیرا تامین امنیت غذایی که در گرو کشاورزی پایدار است نیروی پیش برنده و توسعه ای کشورهاست به طوریکه اولویت اصلی کشورها در چشم انداز آینده شان کشاورزی است ، کشاورزی ایران با پتانسیل فراوانی که دارد همچنان جزء صنعت های پایین کشور محسوب می شود و از پتانسیل بالای بخش کشاورزی در تولید استفاده نمی شود.

با توجه به پیشرفت علم کشاورزی و صنایع غذایی در دنیا قطعا برای رقابت با دیگر کشور ها و تحقق طرح اقتصاد مقاومتی ،کشاورزان باید به سمت استفاده از طرح ها وبرنامه های علمی پیش بروند،به این ترتیب هم سود حاصل از فروش محصولات افزایش یافته و هم محصولات اولیه که در اختیار کارخانه های داخلی برای تولید محصولات قرار میگیرد ارزان تر و با کیفیت تر خواهد بود.

در ادامه این گزارش واحدی کارشناس کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه سهم کشاورزی در اقتصاد مقاومتی ۳۰ درصد است، اظهار داشت: کشاورزی محور توسعه کشور است و بعد از بخش صنعت قطب اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی اشتغالزایی بسیار فراوانی دارد تصریح کرد: در صورت حمایت دولت در خرید تضمنی  محصولات استرا تژیک از قبیل گندم، جو، برنج و ذرت کشور از واردات این کالاها بی نیاز خواهد شد.

واحدی ادامه داد: اراضی کشاورزی سرمایه ای ملی  و توسعه ای است و کشاورزان برای حفظ پتانسیل های بالای بخش کشاورزی  وکیفیت آب و خاک  نیازمند حمایت جدی وزارت صنعت و معدن، سازمان بازرگانی و جهاد کشاورزی در زمینه تهیه ابزارآلات و سموم مورد نیاز کشاورزان هستند.

گزارش از زینب عبدی

 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.