تحقق جهان بدون مرز در سال ۲۰۲۰

۲۷فروردین۱۳، همکاران سیستم – اریک اشمیت، پیش‌بینی کرده است که تا سال ۲۰۲۰ تمام گوشه و کنار دنیا با کمک اینترنت به یکدیگر متصل خواهند شد.

به گزارش روزنامه لوموند فرانسه آقای اشمیت در صفحه توییترش مدعی شده است که ۱۰۰ درصد ساکنان زمین تا ۷ سال آینده به اینترنت دسترسی خواهند داشت.

به گزارش وب پایگاه اینترنتی cnetfrance، در حال حاضر نسبت اشخاص آنلاین به کسانی که از اینترنت استفاده نمی‌کنند، یک به دو است و طبق پیش‌بینی مدیر گوگل تا پایان دهه میلادی جاری تمام دنیا امکان دسترسی به اینترنت را خواهند داشت.

البته به اعتقاد متخصصان این پیش‌بینی اریک اشمیت با وجود کشورهای فقیر آفریقایی، قبایل به دور از تمدن جنگل‌های آمازون و البته کره شمالی با واقعیت کنونی دنیا فاصله بسیاری دارد.

روزنامه لوفیگارو در نقد این پیش‌بینی نوشته است: با توجه به اینکه در حال حاضر بین ۴. ۱ تا ۲ میلیارد نفر در جهان از برق بی‌بهره می باشند، رسیدن به رویای اینترنت سراسری در ۷ سال آینده کمی دور از ذهن است.

با وجود انتقادات و تمسخرهای بسیاری که به این پیش‌بینی شده است، لازم به ذکر است که طبق آمار سازمان ملل در حال حاضر یک سوم دنیا به اینترنت متصل می باشند و این آمار رشد فوق العاده و لحظه‌ای دارد.

همچنین شرکت گوگل برنامه‌ای را با هدف رساندن اینترنت بی‌سیم به نقاطی که دسترسی به آن‌ها به هر سببی مشکل است، با جدیت پیگیری می‌کند.

علاوه بر گوگل شرکت سامسونگ نیز متعهد شده است تا پایان سال ۲۰۲۴ به کمک پانل‌های خورشیدی امکان دسترسی ۵. ۲ میلیون دانش آموز آفریقایی را به اینترنت فراهم آورد.

اما آیا این موارد برای تحقق این پیش‌بینی بزرگ کفایت می‌کنند؟

لوموند در پایان این گزارش می‌نویسد: اگر چه تحقق این رویا دور از ذهن است، اما به احتمال بسیار در سال ۲۰۲۰ اکثریت جمعیت دنیا از اینترنت استفاده خواهند کرد.
IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.