تحقق ۱۰۰ درصدی شهر الکترونیک در ایران – اخبار اجتماعی

پدر علم فن آوری اطلاعات ایران از تحقق ۱۰۰ درصدی شهر الکترونیک در ایران خبر داد و گفت: هم اکنون تمامی شهرهای کشور مجهز به اینترنت شده اند.

 
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی پلیس، دکتر”علی اکبر جلالی” در حاشیه بازدید ازغرفه پلیس فتا در گفتگو با خبرنگارما اظهارداشت: آموزش، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مهمترین فعالیت پلیس فتا است به نحوی که پس از این آموزش ها کاربران به نوعی به خود کنترلی خواهند رسید و همین موضوع آمار جرایم را کاهش می دهد.
 
وی ادامه داد: اگر فضای سایبر امن نباشد هیچ فعالیتی امکان بروز پیدا نخواهد کرد و خوشبختانه پلیس فتا در دو سال فعالیت خود توانسته امنیت را در این فضا حاکم کند.
 
جلالی اظهار داشت: متاسفانه امکانات و زیر ساخت های ما از جمله سرعت اینترنت پایین است و همین موضوع باعث می شود تا برخی از افراد تمایلی به استفاده از فضای سایبر را نداشته باشند.
 
پدر فن آوری اطلاعات ایران، سرعت حرکت پلیس فتا را مناسب ارزیابی کرد و عنوان داشت :همکاری جدیدی که با پلیس فتا صورت گرفته در حوزه الکترونیک کردن شهرهای ایران است که این پروژه به صورت ۱۰۰ درصد انجام شده و در حال حاضر تمام شهرهای ایران دارای اینترنت هستند.
 
پدر علم فن آوری اطلاعات ایران در خاتمه گفت: اگر شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شود بطوری که در تمام شهرهای الکترونیک گسترش یابد و پهنای باند با سرعت ۳۰ مگابایت در ثانیه به کاربران ارائه شود، پلیس فتا به عنوان قطب امنیت فضای سایبر معرفی خواهد شد.


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.