تحقیر بی سابقه آمریکا

جام جم آنلاین: یک روزنامه آلمانی با اشاره به اقدام خودجوش مسلمانان در کشورهای مختلف منطقه در مقابل سفارتخانه های آمریکا و به زیر کشیدن پرچم آن کشور در اعتراض به انتشار فیلم توهین آمیز به پیامبر اکرم(ص) تصریح کرد که از زمان تسخیر سفارت آمریکا در ایران ایالات متحده تا این حد در منطقه تحقیر نشده بود.

روزنامه “زوددویچه سایتونگ” در تحلیلی  با اشاره به خشم روزافزون مسلمانان از آمریکا نوشت: سفارتخانه های غربی به آتش کشیده می شوند،یک دیپلمات آمریکایی کشته شده است.

نویسنده در ادامه به تحقیر شدن آمریکا در منطقه با توجه به اعتراضات گسترده مسلمانان علیه فیلم موهن ضد اسلامی و آمریکا اشاره کرده و نوشت: رئیس جمهوری آمریکا و حدود ۳۱۰ میلیون آمریکایی باید امروز تماشا کنند چگونه یک دیپلمات آمریکایی(در لیبی) به قتل می رسد،سفارتخانه های آمریکا در خاورمیانه به آتش کشیده می شوند و پرچمهای آمریکا به زیر کشیده می شود و پرچمهایی که روی آن نوشته شده است نیست خدایی به جز خدای یگانه و محمد هم رسول و فرستاده اوست جایگزین این پرچمها می شود.

 تکیه‌گاه اصلاح‌طلبان

یک کارشناس مسائل سیاسی درباره حمایت اصلاح‌طلبان از هاشمی رفسنجانی و نحوه ورود وی به انتخابات سال ۹۲ اظهار داشت: جریان فتنه و جریان موسوم به اصلاح‌طلبان در داخل نظام غیر از هاشمی رفسنجانی تکیه‌گاه دیگری ندارند چراکه خاتمی نیز علاوه بر اینکه در داخل حاکمیت جایی ندارد، پایگاه مردمی خود را نیز از دست داده است.

محمدحسین استادآقا در گفتگو با فارس با بیان اینکه اصلاح‌طلبان انتخابات پیش رو را آخرین فرصت برای حفظ خود در فضای سیاسی کشور می‌دانند، تصریح کرد: با توجه به اینکه مردم پس از وقایع و فتنه‌انگیزی‌های سال ۸۸ از اصلاح‌طلبان روی‌گردان شده و از سویی فتنه‌گران هم از مردم عذرخواهی نکرده‌اند، مردم به آنها روی خوش نشان نمی‌دهند.

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخابات شوراها برای اصلاح‌طلبان بسیار حائز اهمیت است، یادآور شد: همانطور که یکی از نظریه‌پردازان این جریان نیز مطرح کرده آنها می‌خواهند بازگشت بدون سروصدا و بدون عذرخواهی را کلید بزنند.

ستاره داوود لوگوی«بالاترین»

لوگوی سایت وابسته به دستگاه جاسوسی اسرائیل به مناسبت روز هاشانا، یکی از اعیاد یهودیان تغییر کرد.

 “محدوده” ، سایت بالاترین، در جدید ترین لوگوی خود از ستاره داوود، نماد مقدس یهودیان، استفاده کرده است.

به همین مناسبت در صفحات مختلف سایت منوشه امیر ، ضمن بررسی اعیاد مهم یهودیان ، انتشار برخی اخبار توسط سایت های اسلامی مبنی بر آشکار شدن ماهیت بالاترین ، از سوی این رسانه مورد هجمه و توهین قرار گرفت.

 این سایت پیش از این هرگونه وابستگی و تبعیت از سیاست های رژیم صهیونیستی را رد کرده بود.

این اتفاق در زمانی رخ داده که خشم مسلمانان از فیلم موهن علیه اسلام فروکش نکرده است.

به نظر می رسد برنامه لابی های صهیونیستی برای آغاز یک جنگ مذهبی فراگیر آغاز شده و به این سایت هم سرایت کرده است.

جیره خوارانگلیس هستیم

مدیر بخش فارسی شبکه سخن پراکنی بی‌بی‌سی گفت: به علت دخالت‌های انگلیس در امور داخلی ایران در تاریخ معاصر این کشور، مردم ایران ما را ابزار دست دولت انگلیس می‌دانند.

صادق صبا مدیر بخش تلویزیون فارسی شبکه سخن پراکنی بی‌بی‌سی درپاسخ به سوال خبرنگار این شبکه مبنی که پرسید سوء ظن زیادی در ایران در رابطه با کسانی که از خارج برای ایران برنامه  پخش می‌کنند وجود دارد که البته در برخی موارد دلایل خوبی هم برای این بدگمانی‌ها از جمله تاریخچه گسترده دخالت بیگانگان در امور داخلی ایران وجود دارد، افزود: به علت دخالت‌های انگلیس در امور داخلی ایران در تاریخ معاصر این کشور، طبیعی است ملت ایران، ما را ابزار دولت انگلیس بدانند چرا که ما هم جیره خوار دولت انگلیس هستیم.

مدیر بخش فارسی شبکه سخن پراکنی بی‌بی‌سی درپاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شما در ایران دفتر ندارید چطور امکان دارد خبرهایی که منتشر می‌کنید درست باشد خاطر نشان کرد: ما نیازی به ایجاد دفتر در ایران نداریم و این برای ما بسیار خوشحال کننده است چرا که ما بدنبال خبرسازی هستیم نه خبررسانی.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.