تحقیق و تفحص از بانک مرکزی کلید می خورد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:بانک مرکزی باید پاسخ‌گوی ارزهای واریز شده برای کالاهای غیرضروری باشد چراکه این امر با اولویت‌های واردات کالا با ارز مرجع منافات دارد.

سید ناصر موسوی‌لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه اولویت‌بندی مرکز مبادلات ارزی برای اختصاص ارز مرجع برای واردات کالا نیازمند بازنگری است، گفت: ارز مرجع باید به کالاهای اساسی مثل خوراکی، دارو و دانشجویان بورسیه اختصاص یابد درغیر این صورت باید به مسئولان مرکز مبادلات ارزی تذکر داد.

وی تصریح کرد: ارز مرجع نباید برای واردات کالاهای لوکس مثل خودرو و عروسک استفاده شود چراکه این اجناس جزء کالاهای غیر ضروری به حساب می‌آیند.

موسوی‌لارگانی با بیان اینکه تا به حال ۲۵ میلیارد دلار ارز مرجع برای اقدامات غیرضروری استفاده شده، اظهار داشت: بانک مرکزی باید پاسخ‌گوی ارزهای واریز شده برای کالاهای غیرضروری باشد چراکه این امر با اولویت‌های واردات کالا با ارز مرجع منافات دارد لذا باید از بانک مرکزی برای روشن شدن فعالیتش تحقیق و تفحص صورت گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: واردات ۵۶ میلیاردی شش ماهه نخست امسال به سوء مدیریت سازمان‌های نظارتی برمی‌گردد لذا این امر مبین عمل نکردن این سازمان‌ها به وظایف‌ و مسئولیت‌هایشان است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.