تحقیر بی سابقه آمریکا/هویت ملتهای خاورمیانه از اسلام جداشدنی نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه “زوددویچه سایتونگ” در تحلیلی  با اشاره به خشم روزافزون مسلمانان از آمریکا نوشت: سفارتخانه های غربی به آتش کشیده می شوند،یک دیپلمات آمریکایی کشته شده است.

نویسنده در ادامه به تحقیر شدن آمریکا در منطقه با توجه به اعتراضات گسترده مسلمانان علیه فیلم موهن ضد اسلامی و آمریکا اشاره کرده و نوشت: رئیس جمهوری آمریکا و حدود ۳۱۰ میلیون آمریکایی باید امروز تماشا کنند چگونه یک دیپلمات آمریکایی(در لیبی) به قتل می رسد،سفارتخانه های آمریکا در خاورمیانه به آتش کشیده می شوند و پرچمهای آمریکا به زیر کشیده می شود و پرچمهایی که روی آن نوشته شده است نیست خدایی به جز خدای یگانه و محمد هم رسول و فرستاده اوست جایگزین این پرچمها می شود.

زوددویچه در ادامه نوشت : از زمان تسخیر سفارت آمریکا در ایران ایالات متحده تا کنون تا این حد در خاورمیانه تحقیر نشده بود.این حادثه (تسخیر سفارت آمریکا در ایران) مناسبات بین آمریکا و ایران را تا امروز خدشه دار کرده است و در دیگر کشورهای جهان عرب هم چنین اتفاقی می تواند به وقوع بپیوندد.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب نوشت: برای ظهور و بروز خشم مردمی در منطقه دلایل زیادی وجود دارد از جمله دلایل منطقه ای. آمریکا با هواپیماهای بدون سرنشین خود تنها رهبران القاعده را نمی کشد، بلکه غیر نظامیان یمنی را هم می کشد. خطاهای آمریکا در خاورمیانه فراموش نشده است از جمله جنگ عراق و مسئله حل نشده فلسطین.

زوددویچه دربخش دیگری از این مطلب بهار اسلامی را بیشتر یک حرکت آزادیبخش ارزیابی کرد و نوشت: جهان عرب خود را از قید و بند بیگانگان که از پایان حکومت عثمانی در سال ۱۹۱۸ آن را تجربه می کرد آزاد می کند.

در بخش دیگری از این تحلیل آمده است: هویت انسانها در منطقه از اسلام جدا شدنی نیست بنابراین ایدئولوژی مذهب نقش خود را در بخشهای مختلف از جمله پارلمانهای کشورهای منطقه ایفا می کند. دولتهای منطقه بیشتر و بیشتر اسلام سیاسی را ارائه می دهند.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.