تحقیق و تفحص از بانک مرکزی مهمترین اقدام کمیسیون اقتصادی است

۲۹م اسفند ،

سخنگوی کمیسیون اقتصادی گفت: کمیسیون اقتصادی از ابتدای کار مجلس نهم تا کنون بیشترین طرح سؤال را از وزرا در دستور کار خود داشته و بیشترین سؤال از وزرا مانند وزرای اقتصاد و کشاورزی را به صحن مجلس آورده است.

محمد علیپور نماینده ماکو، چالدارن، شوط و پلدشت در مجلس، در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، با اشاره به فعالیت‌های کمیسیون اقتصادی در سال ۹۱ گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس نهم، بیشترین طرح سؤال را از وزرا در دستور کار خود داشته و بیشترین سؤال از وزیران را به صحن مجلس آورده است که وزرای اقتصاد و کشاورزی نمونه‌ای از آن می باشند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی ادامه داد: کمیسیون اقتصادی در سال ۹۱، سه طرح تحقیق و تفحص را به صحن مجلس آورده که طرح تحقیق و تفحص از بورس و اوراق بهادار یکی از آنهاست که در صحن علنی به تصویب نمایندگان نرسید.

وی افزود:  طرح تحقیق و تفحص از سازمان حمل و نقل سوخت و بانک مرکزی به تصویب نمایندگان رسیده است که تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در حال انجام است اما برای اینکه مسائل اقتصادی کشور دچار آسیب نشود آن را برجسته نکردیم.

علیپور در پایان خاطر نشان کرد: در طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی  از یک سو سؤالاتی در مورد میزان اختصاص ارز به کالاهای اساسی و همچنین کالاهای لوکس مطرح شده و از سوی دیگر نوسانات ارز و کاهش ارزش پول ملی مورد سوال بوده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.