تحقیق و تفحص از بانک مرکزی کلیدخورد/ اعتبارات تولید به مسکن مهر رفت

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر اظهار داشت: تحقیق و تفحص از منابع مالی مسکن مهر و قیمت گذاری آن در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه قرار دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: تامین مالی مسکن مهر از طریق استقراض از بانک مرکزی انجام شده است، با این تحقیق و تفحص علل تبدیل بانک مسکن به بزرگترین بدهکار بانک مرکزی را بررسی می کنیم.

در ادامه جعفر قادری نیز با بیان اینکه کمیسیون برنامه و بودجه  قصد تحقیق و تفحص از پرداخت های بانک مرکزی به مسکن مهر را دارد، گفت: بر اساس گزارش های موجود ۵۳ درصد از خطوط اعتباری بانک مرکزی به بانک مسکن و مسکن مهر اختصاص یافته است و بخش های تولیدی نادیده گرفته شدند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اختصاص منابع بانک مرکزی به پروژه های مسکن مهر به رشد نقدینگی در کشور دامن زده و بخش های تولیدی را با کمبود نقدینگی مواجه ساخته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر قادری عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی پیش از این نیز اعلام کرده بود: تسهیلاتی که به واحد های تولیدی داده می شود کافی نیست، کمیسیون تولید ملی تلاش می کند تسهیلاتی که به بخش های مسکن داده می شود به سمت تولیدات سوق دهد چون اهمیت تولیدات به مراتب از بخش مسکن بیشتر است.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.