تحقیق و تفحص از بانک مسکن کلید خورد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

یکی از طراحان طرح تحقیق و تفحص از بانک مسکن با یادآوری ناکارآمدی مجموعه مدیرتی بانک مسکن و مشکلات بوجودآمده در این حوزه گفت: طرح تحقیق و تفحص از بانک مسکن و سوال از وزیر مسکن تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد

خبراقتصادی:سیدهادی حسینی دربارهٔ طرح تحقیق و تفحص از بانک مسکن،به خانه ملت افزود: بانک مسکن از جمله بانک های دولتی است که وظیفه آن تامین مسکن مورد نیاز مردم به خصوص قشر محروم و کم درآمد و حرکت به سمت عدالت در این حوزه است که متاسفانه در این زمینه در چند سال اخیر عملکرد قابل قبولی نداشت.

نماینده مردم قائمشهر،سوادکوه,جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه هم در حوزه تسهیلات مسکن مهر و هم در پرداخت تسهیلات در شهرهای مختلف و همچنین رسیدگی به مشکلات مردم بانک مسکن بسیار ضعیف عمل می کند،تصریح کرد: براین اساس با ارائه طرح تحقیق و تفحص از این بانک و همچنین طرح سوال از وزیر مسکن به مجلس خواستار رسیدگی هرچه سریعتر به وضعیت این بانک شدیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم به شرایط قبل بانک مسکن و پول بسیاری که در دولت های پیشین در اختیارش قرارگرفته بود، اشاره کرد و گفت: در آن زمان مجموعه مدیریتی بانک مسکن بسیار ناکارآمد بود و در شرایط فعلی تیم مدیریتی تازه هم نتوانسته مشکلات مدیریت قبلی را رفع کند و شرایط خوبی را در حوزه مسکن بوجود آورد.

حسینی ادامه داد: به سبب دور شدن بانک مسکن از اهداف اولیه خود ، درخواست تحقیق و تفحص کردیم که این طرح یک مرحله تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه طبق هماهنگی های انجام شده یکشنبه هفته آینده مقرراست جلسه ای با حضور مدیر عامل بانک مسکن برگزار شود، تصریح کرد: پیش از این ۱۰ نماینده ای که بر تحقیق و تفحص از بانک مسکن اصرار دارند به صورت داوطلبانه برای مذاکره با مدیر عامل این بانک اقدام کرده بودند که وی حاضر به مذاکره نشد بنابراین ماهم با تشکیل جلسه یکشنبه آینده مخالفت کردیم و معتقدیم مدیر عامل بانک بدون مذاکره در صحن حاضر شود و تحقیق و تفحص کلید بخورد.

نماینده مردم قائمشهر،سوادکوه,جویبار و سیمرغ در مجلس گفت: با توجه به تاکید و پیگیری نمایندگان متقاضی طرح تحقیق و تفحص از بانک مسکن انتظار می رود این طرح بعد از بررسی لایحه بودجه ۹۳ در صحن علنی مجلس مطرح و رسیدگی شود.

حسینی با تاکید بر اینکه اصل وجودی بانک مسکن ایجاد عدالت اجتماعی در جهت تامین مسکن است، افزود: این مهم استراتژی نظام اسلامی و تاکید حضرت امام خمینی(ره) بود که بر اساس فرمان ایشان حساب ۱۰۰ و مجموعه بنیاد مسکن را ایجاد کردند، اما متاسفانه بانک مسکن هیچ وقت این موضوعات مهم را حمایت و همراهی نکرده است.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع بعدی شرکت سرمایه گذاری بانک مسکن است، این شرکت نتوانسته در راستای اهداف که هنگام تاسیس به آن تاکید شده بود ،عمل کند و مشکلاتی را برای زیرمجموعه های مربوط به حوزه مسکن ایجاد کرده است که باید مدیران بانک مسکن پاسخگو باشند


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.