تحلیلگرعراقی: آمریکا به عراق برای همکاری علیه سوریه فشار می آورد

یک تحلیگر سیاسی عراقی گفت: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای سوق دادن عراق به سمت همکاری علیه نظام سوریه، به بغداد فشار می آورد.

 مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، به نقل از ایرنا، دکتر ‘احسان الشمری’ چهارشنبه شب در گفت و گو با تلویزیون ‘روسیا الیوم’ افزود:‌ سفر اخیر ژنرال ‘مارتین دمپسی’ رییس ستاد مسترک ارتش آمریکا به عراق با هدف اعمال فشار به نوری المالکی نخست وزیر عراق به منظور همکاری علیه نظام سوریه انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: این سفر در حالی صورت گرفت که در برخی گزارش ها آمده بود که فضا و حریم هوایی عراق به مسیری امن برای ارایه کمک های لجستیکی به نظام سوریه تبدیل شده است.

الشمری با بیان اینکه ارتش عراق همچنان ضعیف است، تاکید کرد: عراقی ها جدی بودن مقاصد و نیات غرب برای بالابردن توانایی های نظامی ارتش عراق را باور ندارند.

ژنرال دمپسی روز سه شنبه برای اولین بار بعد از خروج نیروهای آمریکایی از عراق، وارد این کشور شد و با نوری مالکی نخست وزیر و سپهبد ‘باباکر زیباری ‘ رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح عراق ملاقات و گفت وگو کرد.

وی پیش از ورود به بغداد به خبرگزاری فرانسه گفته بود: آمریکا هنوز در عراق وظایفی دارد، اما شرایط (نسبت به گذشته) به شدت تغییر کرده است.

این ژنرال آمریکایی همچنین اظهارداشت که دولت عراق را در خصوص گزارش های دریافت شده مربوط به اجازه به ایران برای انتقال تجهیزات به رژیم سوریه تحت فشار نمی گذارد.

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.