تحلیلگر هندی:حمایت از مردم فلسطین ضرورت عصر حاضراست

به گزارش ایرنا خانم ‘نیلوفر سهروردی’ روز پنج شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در دهلی نو افزود: در نتیجه عدم انسجام بین کشورهای اسلامی مساله فلسطین حل نشده باقی مانده و تلاش برای جلب توجه جامعه بین المللی و انسجام و یکپارچگی مسلمانان برای حل این مشکل الویت دار جهان اسلام بسیار ارزشمند است.

این روزنامه نگار ارشد هندی که مقالات وی در روزنامه های پرمخاطب هندی منتشر می شود اظهارداشت: کشورهای غربی و درراس آن آمریکا به ظاهر از بیداری و مردم سالاری در کشورهای عربی همچون تونس, لیبی, مصر حمایت کرده اما از حق اساسی مردم فلسطین صرف نظر کرده و چشم های خود را در قبال جنایات صهیونیست ها بسته اند.

خانم نیلوفر سهروردی گفت: مردم فلسطین از حقوق اساسی محروم هستند و این درحالی است که ملت فلسطین دارای تاریخ کهن بوده و از حق اساسی برای تشکیل کشور مستقل برخوردارند چرا که کشور آنان اشغال شده و آنان به دنبال کشور جدید نیستند و تنها به دنبال رفع اشغال فلسطین هستند.

وی افزود: تلاش برای رهایی قدس شریف از چنگ رژیم صهیونیستی و آزادی سرزمین اشغالی یک وظیفه مهم جامعه بین المللی است و در این زمینه رهبری ایران با تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس اقدام تاریخی انجام داده است.

نیلوفر سهروردی در پایان گفت: همه مردم صلح دوست و حامیان حقوق بشر و دمکراسی باید برای احقاق حقوق مردم فلسطین و آزادی قدس شریف متحد شوند و با فشار بر رژیم صهیونیستی صدای اعتراض خود را بلند کنند.

اساق **۲۱۶۱ ** ۵۸۹**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۰۱۱۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.